هشدار چین درباره تله ای که ناتو برای فنلاند و سوئد آماده می کند

© AFP 2023 / Mark Schiefelbein/Poolهشدار چین درباره تله ای که ناتو برای فنلاند و سوئد آماده می کند
هشدار چین درباره تله ای که ناتو برای فنلاند و سوئد آماده می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.05.2022
اشتراک
گلوبال تایمز: آمریکا برای سوئد و فنلاند که مایل به پیوستن به ناتو هستند تله آماده می کند.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه چینی گلوبال تایمز نوشت که ایالات متحده سوئد و فنلاند را به دام می اندازد و از عضویت آنها در ناتو حمایت می کند.
به گفته کارشناسان، این دو کشور اسکاندیناوی پس از پیوستن به ائتلاف آتلانتیک شمالی ممکن است خود را در دام آمریکایی ها بیابند و وضعیت امنیتی در اروپای شرقی بیش از پیش بدتر شود.
کوی هونگجیان، مدیر بخش اروپایی مؤسسه مطالعات بین‌المللی چین، معتقد است که گنجاندن سوئد و فنلاند در بلوک نظامی به ایالات متحده این امکان را می‌دهد تا از خاک آنها برای استقرار تسلیحات استراتژیک علیه روسیه استفاده کند. با این حال، وی تصریح کرد که نه استکهلم، نه هلسینکی و نه مسکو قرار نیست به خاطر جاه طلبی های آمریکا اوضاع را تشدید کنند. کارشناسان جمع بندی کردند: سه کشور اروپای شرقی مصمم هستند مسائلی را که بین آنها ایجاد می شود از طریق مذاکره حل کنند.
فنلاند و سوئد شروع به گفتگو در مورد امکان کنار گذاشتن بی طرفی طولانی مدت خود و پیوستن به ناتو در پس زمینه عملیات ویژه روسیه در اوکراین کردند. رئیس این اتحاد، ینس استولتنبرگ، گفت که این سازمان خوشحال خواهد شد که این کشورها را در صفوف خود ببیند و فرصت ادغام سریع را برای آنها فراهم کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала