امکان عضویت کامل ایران در سازمان شانگهای در سال 2023

© Sputnik / Alexander Astafyevامکان عضویت کامل ایران در سازمان شانگهای در سال 3023
امکان عضویت کامل ایران در سازمان شانگهای در سال 3023 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.05.2022
اشتراک
وزارت خارجه ازبکستان: ایران می‌تواند در سال 2023 به عضویت کامل سازمان همکاری شانگهای درآید.
به گزارش اسپوتنیک، سرپرست ریاست جمهوری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: ایران می تواند از سال 2023 ) در صورتی که به همه تعهدات خود عمل کند به عضویت کامل سازمان همکاری شانگهای (SCO تبدیل شود. ولادیمیر نوروف وزیر امور خارجه ازبکستان.
روز دوشنبه، نوروف و ژانگ مینگ، دبیرکل سازمان همکاری شانگهای درباره موضوعات مربوط به آماده سازی و برگزاری رویدادها در چارچوب ریاست جمهوری در سازمان همکاری شانگهای در تاشکند گفتگو کردند.
نوروف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه زمانی ایران به عضویت کامل در می آید، گفت: "طرف ایرانی این فرصت را خواهد داشت که در اجلاس سال 2023 به عنوان یک عضو کامل به این سازمان بپیوندد، در صورتی که به تمام تعهداتی که بر عهده گرفته است عمل کند". SCO.
وی تصریح کرد: امسال در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در سمرقند در ماه سپتامبر، ایران در نظر دارد یادداشت تعهدی برای پیوستن به سازمان همکاری شانگهای امضا کند.
سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین المللی است که در سال 2001 تأسیس شد. اعضای آن هند، قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان، پاکستان و ازبکستان هستند. کشورهای ناظر در سازمان همکاری شانگهای افغانستان، بلاروس، ایران و مغولستان، کشورهای شریک آذربایجان، ارمنستان، کامبوج، نپال، ترکیه و سریلانکا هستند. در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در شهر دوشنبه در سپتامبر 2021، روند پذیرش ایران در این سازمان و اعطای وضعیت شریک گفتگو به مصر، قطر و عربستان سعودی آغاز شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала