افت ۶۰ تا ۷۰ درصدی فروش نان‌های فانتزی در ایران +عکس

© Sputnik / Somayeh Pasandidehنان و پیراشکی روسی
نان و پیراشکی روسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.05.2022
اشتراک
نان فانتزی دیگر نرخ مصوب ندارد و فروش آن باتوجه به این موضوع به صورت چشمگیری کاهش یافته است.
به گزارش اسپوتنیک، محمدجواد کرمی، رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم تهران، افت فروش نان‌های فانتزی را ۶۰ تا ۷۰ درصد دانست و گفت هدف از اجرای این طرح مبارزه با رانت عنوان شده است این در حالی‌ست که در عمل با اجرای آن امکان ایجاد رانت‌ها را تقویت شده است، چراکه مردم به سمت خرید نان‌هایی می‌روند که یارانه به آنها تخصیص داده می‌شود.
وی با اشاره به دوگانگی سیاست‌ها در حوزه نان، گفت: "تولیدکنندگان نان‌های فانتزی موافق آزادسازی نرخ آرد صنف و صنعت هستند؛ اما منتقد نحوه اجرای این طرح هستند چراکه آزادسازی آرد باید در همه حوزه‌های نان اعم از سنتی و صنعتی صورت می‌گرفت و محدود به نانوایان فانتزی نمی‌شد."
وی با بیان اینکه مردم توانایی خرید جنس گران در حوزه نان را ندارند، افزود: "اگر سیاست اصلاح نظام یارانه‌ای همزمان برای نان‌های سنتی نیز اعمال می‌شد اینگونه واحدهای تولیدکننده نان‌های حجیم با مشکل مواجه نمی‌شدند."
کاربران ضمن اعتراض به گرانی‌ها به شهروندان توصیه می‌کنند از خرید تا زمانی که قیمت‌ها کاهش نیابد خودداری کنند. این کاربران با گلایه و کنایه عنوان می‌کنند دولت رئیسی ظرف یکسال قیمت کالاها به گونه‌ای تغییر داد و گرانی بیداد می‌کند که هیچ جایی برای صحبت باقی نمی‌گذارد. بسیاری از کاربران با اشاره به گرانی آرد، نان، ماکارونی، روغن، مرغ و سایر اقلام و همینطور احتکارها، عنوان می‌کنند مردم تا کی نخرند و نخوردند؟ چرا دولت برای این وضعیت آشفته و نگران کننده اقدام جدی انجام نمی‌دهد؟!
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала