آلمان تا پایان سال جاری واردات نفت روسیه را متوقف می کند

© AP Photo / Matthew Brownنوسانات شدید قیمت نفت در جهان پس از بسته شدن کانال سوئز
نوسانات شدید قیمت نفت در جهان پس از بسته شدن کانال سوئز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.05.2022
اشتراک
بلومبرگ از تصمیم آلمان برای حذف تدریجی نفت روسیه تا پایان سال 2022 خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، بلومبرگ می نویسد؛ آلمان تا پایان سال جاری از واردات نفت روسیه خودداری خواهد کرد، حتی اگر اتحادیه اروپا در این زمینه به عنوان بخشی از بسته بعدی تحریم های ضد روسیه به توافق نرسد.
گفته می شود که دولت اولاف شولتز، صدراعظم، مصمم است که در پاسخ به عملیات در اوکراین، برای حذف تدریجی نفت روسیه به عنوان بخشی از محدودیت های اتحادیه اروپا تلاش کند. برلین در حال حاضر مشغول انعقاد قراردادهایی با تامین کنندگان انرژی جایگزین است، اما فهرست کشورهایی که کمبود نفت را جبران می کنند هنوز اعلام نشده است. منابع این خبر خاطر نشان کردند كه دولت آلمان اطمينان دارد كه مي‌تواند مسائل لجستيكي را ظرف شش تا هفت ماه حل كند.
به گزارش بلومبرگ، موضوع تحریم های نفتی و امنیت انرژی موضوع اصلی مذاکرات شولز با مارک روته نخست وزیر هلند خواهد بود که قرار است روز پنجشنبه و همچنین در دیدار با تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در روز جمعه برگزار شود.
کشورهای غربی به دلیل وضعیت اوکراین بسته های تحریمی متعددی را علیه روسیه وضع کرده اند. کشورهای اتحادیه اروپا به طور جدی احتمال کنار گذاشتن نفت و گاز روسیه را بررسی می‌کنند، بسته ششم تحریم‌های اتحادیه اروپا تحریم نفتی را پیش‌بینی می‌کند، اما برخی از کشورها به‌ویژه مجارستان از پذیرش آن خودداری می‌کنند.
هشدار درباره خطر جنگ به دلیل تحریم ها علیه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.05.2022
هشدار درباره خطر جنگ به دلیل تحریم ها علیه روسیه
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفته است که سیاست مهار و تضعیف روسیه یک استراتژی بلند مدت برای غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی غرب وخیم کردن زندگی میلیون ها انسان است. رئیس جمهور روسیه افزود: رویدادهای کنونی بر سلطه جهانی غرب چه در عرصه سیاسی و چه در اقتصاد خط می کشد. به گفته پوتین، روسیه قرار نیست خود را منزوی کند و نمی توان آن را در دنیای مدرن به شدت منزوی کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала