آزمایشگاه های زیستی آمریکا در امتداد مرزهای روسیه

© Sputnik / Sergey Kuznecovساختمان مجلس دوما روسیه
ساختمان مجلس دوما روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.05.2022
اشتراک
ایرینا یارووایا، معاون رئیس دومای دولتی و رئیس مشترک کمیسیون پارلمانی روسیه: آزمایشگاه های زیستی ایجاد شده توسط ایالات متحده، تأسیسات ناتو به حساب می‌آیند.
به گزارش اسپوتنیک، ایرینا یارووایا، معاون رئیس دومای دولتی و رئیس مشترک کمیسیون پارلمانی برای بررسی فعالیت‌های آزمایشگاه‌های زیستی آمریکا در اوکراین اظهار داشت که آزمایشگاه‌های زیستی ایجاد شده توسط ایالات متحده در اوکراین در امتداد مرز با روسیه را می‌توان به عنوان تأسیسات ناتو در نظر گرفت.
وی در ادامه نشست این کمیسیون تاکید کرد: "ایجاد آزمایشگاه‌های بیولوژیک توسط ایالات متحده در امتداد محیط روسیه را می‌توان ایجاد واقعی تاسیسات ناتو تلقی کرد".
از سال 2005، واشنگتن حداقل 224 میلیون دلار برای تأمین مالی برنامه های بیولوژیکی در اوکراین اختصاص داده است. ایالات متحده درگیر نوسازی و تجهیز مجدد حدود 30 موسسه علمی وزارتخانه های بهداشت و کشاورزی و همچنین چندین مرکز بهداشتی و اپیدمیولوژیک فرماندهی نیروهای پزشکی وزارت دفاع اوکراین بود.
نتایج تحقیقات قبل از شروع عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین به مناطق تحت کنترل کی‌یف منتقل شد.
افشای جزئیات استراتژی جدید ناتو که در ماه ژوئن به تصویب خواهد رسید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.05.2022
افشای جزئیات استراتژی جدید ناتو که در ماه ژوئن به تصویب خواهد رسید

وزارت دفاع روسیه طی عملیات نظامی ویژه، شواهدی را به دست آورده و فاش ساخت که بر اساس آن‌ها در اوکراین فعالیت‌هایی در رابطه با برنامه های بیولوژیکی نظامی آمریکا انجام می شود. شبکه ای از بیش از 30 آزمایشگاه بیولوژیکی که به طور خاص با عوامل ایجاد کننده طاعون و سیاه زخم سروکار داشت. اسناد دریافتی روسیه نیز حاکی از آن است که هانتر بایدن، پسر رئیس جمهور آمریکا در تامین مالی این برنامه مشارکت داشته است.
روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف آن را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف در معرض نسل کشی قرار گرفته اند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، از ۲۵ مارس نیروهای مسلح روسیه وظایف اصلی مرحله اول عملیات ویژه را انجام دادند - آنها پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش دادند. هدف اصلی در بخش نظامی روسیه آزادسازی دونباس بود.
در ۱۹ آوریل، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، آغاز مرحله بعدی عملیات ویژه را اعلام کرد. وُلناواخا یک مرکز منطقه‌ای مهم استراتژیک در جنوب دونتسک، و ماریوپل بزرگترین شهر در ساحل دریای آزوف، در جمهوری خلق دونتسک آزاد شده‌اند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، در جمهوری خلق لوهانسک، از ۲۵ مارس، ۹۳٪ از استان لوهانسک سابق، که مرزهای آن به عنوان جمهوری اعلام شده بود، آزاد شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала