رئیس جمهور فنلاند به تهدید از سوی روسیه باور ندارد

© Sputnik / Alexei Druzhininرئیس جمهور فنلاند به تهدید از سوی روسیه باور ندارد
رئیس جمهور فنلاند به تهدید از سوی روسیه باور ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.05.2022
اشتراک
رئیس جمهور فنلاند گفت، که او به تهدید مستقیم از روسیه برای کشورش اعتقاد ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، سائولی نینیستو رئیس جمهور فنلاند، در مصاحبه ای با سی ان ان گفت: فکر نمی‌کنم آنها در آن زمان یا اکنون برای حمله به فنلاند برنامه‌ ریزی کنند.
وی خاطرنشان کرد که قصد این کشور برای پیوستن به ناتو به این دلیل است که "وضعیت امنیتی تغییر کرده است".
نینیستو گفت: از آرامشی که ولادیمیر پوتین رهبر روسیه در حین گفتگو با من داشت و در مورد قصد فنلاند برای پیوستن به ناتو، درک کرده شگفت زده شدم.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، در جریان گفتگوی تلفنی با همتای فنلاندی خود، ساولی نینیستو در ۱۴ مه، خاطرنشان کرد که کنار گذاشتن سیاست سنتی بی طرفی نظامی اشتباه خواهد بود، زیرا هیچ تهدیدی برای امنیت فنلاند وجود ندارد. به عقیده وی، تغییر در سیاست خارجی این کشور می تواند تأثیر منفی بر روابط روسیه و فنلاند بگذارد، روابطی که سال ها با روحیه حسن همجواری و همکاری شراکتی ایجاد شده و برای دو طرف سودمند بوده است.
جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.05.2022
پنتاگون: آمریکا از سوئد و فنلاند در صورت حمله حمایت نظامی می کند
فنلاند و سوئد شروع به گفتگو در مورد امکان کنار گذاشتن بی طرفی طولانی مدت خود و پیوستن به ناتو در پس زمینه عملیات نظامی روسیه در اوکراین کردند.
ینس استولتنبرگ رئیس ائتلاف ناتو، خاطرنشان کرد که این اتحادیه خوشحال خواهد شد که فنلاند و سوئد را در صفوف خود ببیند و فرصتی برای پیوستن سریع به آنها فراهم کند. ناتو انتظار دارد این کشورها تصمیمات خود را در مورد عضویت احتمالی در "ماه ها و هفته های آینده" بگیرند.
جولیان اسمیت نماینده دائم آمریکا در ناتو، افزود که ایالات متحده از پیوستن این کشورها به این ائتلاف استقبال خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала