ایلان ماسک خرید توئیتر را فعلا متوقف کرد +عکس

© REUTERS / Bobby Yipگشایش تونل زیرزمینی سریع السیر ایلان ماسک در حومه لوس آنجلس + عکس
گشایش تونل زیرزمینی سریع السیر ایلان ماسک در حومه لوس آنجلس + عکس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.05.2022
اشتراک
ماسک از توقف خرید توئیتر خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، در روزهای گذشته خبر خرید توئیتر توسط ایلان ماسک به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار سر و صدای زیادی در فضای مجازی به پا کرد اما به تازگی او خبر از توقف موقت خرید توئیتر را اعلام کرده است. و دلیل اینکه چرا وی این تصمیم را گرفته است هنوز مشخص نیست و کاربران در این باره نظرات متفاوتی را عنوان می‌کنند.
گویا ماسک ادعای توئیتر مبنی بر اینکه کمتر از ۵ درصد کاربران توئیتر بات و فیک هستند را رد کرده و گفته فکر نمی‌کند این آمار درست باشد. اگر ثابت شود که تعداد کاربران بات و جعلی یوتیوب بیشتر از ۵ درصد است در این صورت ارزش این شرکت کاهش خواهد یافت. به این ترتیب مبلغ قرارداد نیز قطعا پایین‌تر از ۴۴ میلیارد دلاری خواهد بود که ماسک برای خرید این شرکت می‌خواهد پرداخت کند‌. اظهارات اخیرا ماسک همچنین باعث شده تا ارزش سهام این شرکت کاهش یابد. با این حال، ماسک می‌گوید همچنان خود را متعهد به خرید توئیتر می‌داند و صرفا برای انجام مذاکرات بیشتر پروسه خرید این شرکت را متوقف می‌کند.
ماسک در رابطه با خرید توئیتر گفته بود که می‌خواهد بعد از خرید تعداد کاربران ماهانه آن را از ۲۱۷ میلیون در انتهای سال ۲۰۲۱ به ۶۰۰ میلیون نفر در سال ۲۰۲۵ و ۹۳۱ میلیون در سال ۲۰۲۸ برساند که این تعداد، ۴ برابر آمار فعلی است. او همچنین می‌خواهد تعداد کاربران اشتراکی سرویس‌های پولی توئیتر را تا شش سال آینده به ۱۰۴ میلیون نفر برساند.
برخی از کاربران معتقدند توقف خرید توئیتر توسط ماسک به دلیل مشخص شدن شمار کاربران غیرواقعی است. برخی دیگر اما معتقدند که ماسک‌ می‌خواهد قیمت توئیتر را پایین بیاورد تا برای تصاحب آن مبلغ کمتری بپردازد و گروه دیگری عنوان می‌کنند که ماسک از این معامله پشیمان شده و دیگر به دنبال تصاحب توئیتر نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала