گزارش و تحلیل

اسدروز: ایران میتواند به صادرات پیش از تحریم ها بازگردد

CC BY 4.0 / Tasnim Agency News / وزارت نفت ایران
وزارت نفت ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.05.2022
اشتراک
مدیرعامل شر کت پایانه های نفتی ایران: این آمادگی در پایانه‌ های نفتی جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که صادرات حداکثری داشته باشیم.
اسپوتنیک - پس از آغاز عملیات ویژه نظامی فدراسیون روسیه در اوکراین وابستگی شدید اروپا به انرژی روسیه، اتحادیه اروپا را در یک وضعیت شکننده قرار داد؛ از نگاه ناظران، تامین ۴۰ درصد از واردات گاز طبیعی و یک چهارم نفت از سوی مسکو سبب شده جایگزین کردن منابع انرژی روسیه در کوتاه‌ مدت کاری بسیار دشوار و حتی غیرممکن برای اروپایی‌ها باشد اما یکی از کشور هایی که تا حدودی میتواند در شرایط فعلی انرژی را به اروپاییان برساند ایران است.
آقای دکتر اسد روز مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی جمهوری اسلامی ایران پیرامون فعالیت شرکت پایانه های نفتی ایران به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:
ما در نقاط مختلفی از کشور نظیر پایانه نفتی خارک، پایانه میعانات گازی در عسلویه، جاسک، دریافت نفت از کشورهای شمالی و ارسال آن به پالایشگاه های تهران و تبریز انجام میدادیم و اکنون امکان صادرات نیز از این پایانه ها وجود دارد.
این آمادگی در پایانه‌ های نفتی جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که صادرات حداکثری داشته باشیم.
آقای دکتر اسد روز مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی جمهوری اسلامی ایران پیرامون صادرات انرژی به اروپا نیز بیان کرد:
شرکت پایانه های نفتی وظیفه دارد تا طی ۱۰ روز مشخص کند چه کشتی هایی وارد پایانه های نفتی و گازی ایران یا از آن خارج می شوند اینکه چه نوع کشتی هایی با چه آبخوری پهلو گیری میکنند یا چه نوع نفتی میخواهند را باید تعیین و ارائه کنیم، اما این که کشتی ها از کدام کشور می آیند یا نفت را به کدام کشور می برند ارتباطی با ما ندارد و این موضوع وظایف ما را در شیوه ارائه تغییر نمیدهد.
نکته ای که از سوی شرکت پایانه های نفتی جمهوری اسلامی ایران به طور قطعی می توان ذکر کرد، این است که صادرات ما افزایش قابل ملاحظه‌ ای داشته و این نکته را منابع بیرونی و اوپک نیز تایید می‌ کنند در نتیجه هیچ مشکلی پیرامون افزایش صادرات و بازگشت به میزان صادرات پیش از تحریم ها نداریم.
وی همچنین پیرامون تعاملات خارجی جهت بهبود زیرساخت های پایانه ها در جمهوری اسلامی ایران بیان کرد:
خوشبختانه اکنون از لحاظ زیرساخت مشکلی نداریم اما این آمادگی وجود دارد که تعاملات خوبی را جهت به روز رسانی زیرساخت‌ها انجام دهیم البته که اکنون از لحاظ خطوط لوله، اسکله های بار و مخازن کاملا آمادگی داریم تا به شرایط پیش از تحریم ها باز گردیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала