چین لزوم عضویت آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل را زیر سوال برد

© Sputnik / MFA Russia /  مراجعه به بانک تصاویر На открытых дебатах в Совете Безопасности ООН в Нью-Йорке. Архивное фото
На открытых дебатах в Совете Безопасности ООН в Нью-Йорке. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.05.2022
اشتراک
عملیات اطلاعاتی ایالات متحده وضعیت رویارویی بین روسیه و اوکراین را حفظ کرده و لزوم عضویت ایالات متحده در شورای امنیت سازمان ملل را مورد تردید قرار می دهد. این مطلب در مقاله ای در روزنامه چینی رنمین ریبائو بیان شده است.
به گزارش اسپوتنیک، این روزنامه خاطرنشان می کند: بدیهی است که در این درگیری، ایالات متحده مسئول ایجاد هرج و مرج است، اقدامات واشنگتن باعث ادامه جنگ شده و طرف های درگیری متحمل خسارات جدی می شوند. به گفته نویسنده مقاله، چنین رفتاری از سوی ایالات متحده با وضعیت این کشور به عنوان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد سازگار نیست. همچنین خاطرنشان می شود که اقدامات واشنگتن با "روندهای دوران ساز صلح و توسعه" مطابقت ندارد.
واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.05.2022
ارائه شواهد جدیدی درباره آزمایشگاه های بیولوژیکی آمریکا در اوکراین از سوی روسیه
نویسنده خاطرنشان کرد: ایالات متحده که دائماً مدعی دفاع از صلح است، با اقدامات خود فقط درگیری را تشدید و طولانی می کند. این نشریه همچنین می نویسد که عضویت اوکراین در ناتو برای واشنگتن مفید خواهد بود، زیرا این امر باعث تضعیف قدرت نظامی روسیه می شود.
پیش از این گزارش شده بود که نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد با موضوع آزمایشگاه های بیولوژیک ایالات متحده در اوکراین به ابتکار روسیه تشکیل شده است. دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل، 12 مه سازماندهی این جلسات را اعلام کرد. او گفت: "ما درخواست تشکیل نشست علنی شورای امنیت سازمان ملل متحد را مطرح کردیم تا شواهد جدیدی در مورد برنامه‌های بیولوژیکی نظامی انجام شده در آزمایشگاه‌های ایالات متحده در اوکراین ارائه شود."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала