وزارت خارجه روسیه: مسکو به تسلیحات هسته ای ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه پاسخ مناسب می دهد

© Sputnik / Grigory SysoevЗаместитель министра иностранных дел РФ Александр Грушко
Заместитель министра иностранных дел РФ Александр Грушко - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.05.2022
اشتراک
معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو به تسلیحات هسته ای ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه پاسخ مناسب خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر گروشکو، معاون وزیر خارجه روسیه گفت: اگر ناتو سخنان خود را در مورد امکان نزدیک‌تر کردن تسلیحات هسته‌ای به مرزهای روسیه عملی کند، لازم است با اتخاذ تدابیر احتیاطی مناسب به اقدامات آنها پاسخ داده شود.

گروشکو اظهار داشت: ناتو متعهد شده است که سیاست هسته ای خود را تغییر ندهد و وضعیت نیروهای هسته ای خود را تغییر ندهد و تا همین اواخر هم به آن پایبند بود. در عین حال می بینیم که اخیرا اظهارات بیشتری مبنی بر آمادگی ناتو برای کنار گذاشتن این تعهد نیز بیشتر شده است."

گروشکو با اشاره به سخنان ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو مبنی بر انتقال سلاح های هسته ای به مرزهای روسیه و همچنین سخنان مقامات لهستانی در مورد آمادگی آنها برای پذیرش سلاح های هسته ای، گفت: اگر این اظهارات در برخی گام‌های عملی اجرا شود، نه تنها می‌تواند به انتقال فیزیکی سلاح‌های هسته‌ای آمریکا به خاک این کشورها منجر شود، بلکه ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را در کشورهایی که تسلیحات هسته ای ندارند، در پی دارد. که این هم باز نقض معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای است، البته لازم است با اتخاذ تدابیر احتیاطی مناسب و کافی به این امر پاسخ داده شود که قابلیت بازدارندگی اطمینان حاصل شود."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала