واکنش سرکنسول جمهوری ایران در آستراخان مبنی بر ارسال اسلحه از ایران به روسیه

© Sputnik / Shiva Abshenasپرچم ایران و روسیه
پرچم ایران و روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.05.2022
اشتراک
مهدی آکوچکیان: روابط بین تهران - مسکو در دهه‌های اخیر بطور مستمر رو به رشد بوده و عوامل خارجی نمی‌تواند بر این روابط درحال توسعه تأثیر بگذارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزونی "آستراخان ۲۴"، مهدی آکوچکیان، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آستراخان در مصاحبه با ادعای اخیر نشریه انگلیسی گاردین را مبنی بر ارسال اسلحه از ایران به روسیه جعلی خواند و گفت موضوعات مهمی در همکاری بین کشور‌های ما وجود دارد و کسانی که این مقاله را نوشتند می‌خواهند قصد تخریب این همکاری‌ها را دارند.
وی تاکید کرد: " توسعه پروژه‌های مشترک ما از جمله کریدور بین المللی شمال-جنوب به زودی محقق خواهند شد. اگر این کریدور را با مسیری که از کانال سوئز می‌گذرد مقایسه کنیم، این کریدور بین المللی فاصله جابجایی را به کمتر از نصف کاهش می‌دهد.
کریدور بین المللی حمل و نقل شمال-جنوب که استان آستراخان یکی از نقاط کلیدی آن به شمار می‌رود، در سال ۲۰۰۰ ایجاد شد و در آن زمان توافقی بین دولت‌ها به امضا رسید. هدف این پروژه حمل کالال از هند، ایران، کشور‌های حاشیه خلیج فارس از طریق روسیه به کشور‌های اروپایی است.
برگزاری نشست نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه با نماینده سازمان ملل در امور سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.05.2022
سازمان ملل خواستار اعمال کنوانسیون سلاح‌های بیولوژیکی و سمی در مورد آزمایشگاه‌های زیستی اوکراین شد
شرکای روسی به زودی قصد دارند از کریدور شمال-جنوب برای ارسال کود پتاسیم به ایران استفاده کنند. اما برخی در تلاش هستند تا کار بزرگ انجام شده توسط این کشور‌ها را در زمینه برقراری کریدور بدنام و بی اعتبار کنند.
سفارت ایران در انگلیس بلافاصله پس از ان انتشار این مقاله، موضوع تحویل تسلیحات را تکذیب کرد. این یک دروغ است. سفارت روسیه در ایران نیز اطلاعات منتشر شده در مقاله را تکذیب کرد.
موضوعات مهمی در همکاری بین ایران و روسیه وجود دارد و کسانی که این مقاله را نوشتند می‌خواهند روی این همکاری‌ها تاثیر منفی بگذارند. اما توسعه پروژه‌های مشترک ما از جمله کریدور بین المللی شمال-جنوب به زودی محقق خواهند شد.
در سال گذشته برای اولین بار حجم مبادالت تجاری بین روسیه و ایران از ۴ میلیارد دالر فراتر رفت. کشور‌های ثالث نمی‌توانند بر توسعه این روابط تأثیر بگذارند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала