هدف از افزایش میزان یارانه در ایران چیست؟

CC BY 4.0 / IRNA / پول
پول - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.05.2022
اشتراک
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران: دلالان و واردکنندگان بی‌وجدان از محل اعتبارات مربوط به یارانه، منشأ فساد اقتصادی شده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت که دولت با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، کار اصلاح توزیع یارانه را به صورت جدی آغاز کرد و برای جلوگیری از مشکلات معیشتی برای مردم، تدابیری همچون افزایش میزان یارانه و کالابرگ الکترونیکی اتخاذ کرده‌ایم.
عبدالملکی با اشاره به مشکلات در تخصیص و توزیع یارانه‌ها، گفت: "دلالان و واردکنندگان بی‌وجدان از محل اعتبارات مربوط به یارانه، منشأ فساد اقتصادی شده‌اند. قاچاقچیان نیز از محل توزیع نادرست ارز، سود بسیاری برده‌اند و از سوی دیگر نیز بخشی از یارانه مردم ایران نصیب مردم برخی از کشورهای دیگر می‌شود. جالب است که تولیدکنندگان خارجی از دولت نظام جمهوری اسلامی، یارانه می‌گرفتند.
یک کوسه پنج میلیون ساله در مکزیک از توی آب بالا آمد (+عکس) - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.05.2022
کشف محموله بزرگ قاچاق "باله کوسه ماهی" در آب های جزیره کیش +ویدئو
میزان بهره‌مندی ثروتمندان و بالا شهرنشین‌ها از یارانه بیشتر از جنوب شهری‌هاست. روش توزیع یارانه کاملا ناعادلانه است. عمده کارشناسان اقتصادی معتقدند روش‌های سابق نظام یارانه‌ای، اشتباه بود. دولت آقای رئیسی با بردن لایحه به مجلس، به شدت به دنبال اصلاح این وضعیت بود. دولت با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، کار اصلاح توزیع یارانه را به صورت جدی آغاز کرد و برای جلوگیری از مشکلات معیشتی برای مردم، تدابیری همچون افزایش میزان یارانه و کالابرگ الکترونیکی اتخاذ کرده‌ایم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала