در چین توضیح دادند که چگونه روسیه به دلار ضربه وارد کرده است

© Depositphotos.com / DoomuПечатный станок печатает 100-долларовые купюры
Печатный станок печатает 100-долларовые купюры - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.05.2022
اشتراک
گائو دشنگ، کارشناس چینی در مقاله ای برای نشریه "هوانکیو شیبائو" اعلام کرد اقدامات متقابل مسکو در پاسخ به تحریم ها علیه روسیه ضربه جدی به موقعیت دلار در سیستم مالی بین المللی وارد کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، این کارشناس می نویسد تصمیم روسیه برای گسترش استفاده از روبل در محاسبات با سایر کشورها، اقدام خطرناکی برای واشنگتن بود.
دشنگ نوشت: "بیانیه روسیه در مورد بازپرداخت بدهی های خارجی به روبل و استفاده از آن به عنوان ارز تسویه حساب هنگام صادرات حامل های انرژی و منابع استراتژیک به "کشورها و مناطق غیردوست" موقعیت انحصاری دلار را در تجارت جهانی و سیستم مالی متزلزل کرده است...> جهان به سرعت در حال ورود به دوران پس از دلار است".
دلار  - روبل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.05.2022
رسانه: روبل، دلار را به عنوان ارز ذخیره جهان از بین می برد
این کارشناس تاکید کرد، اثربخشی اقدامات مسکو شکست سیاست تحریمی آمریکا و غرب را ثابت کرد.
پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه برای غیرمیلیتاریزه کردن و نازی زدایی اوکراین، کشورهای غربی فشار تحریم ها را علیه مسکو افزایش دادند. در اروپا، فراخوان ها به کاهش وابستگی به منابع انرژی روسیه بلندتر طنین انداز شدند و بسیاری از برندها خروج خود را از این کشور اعلام کردند. اتحادیه اروپا، ایالات متحده آمریکا، کانادا و سایر کشورها آسمان خود را در برابر هواپیماهای روسی بسته اند.
کرملین این اقدامات را یک جنگ اقتصادی بی سابقه نامید. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد، تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده و هدف اصلی غرب بد کردن زندگی میلیون ها نفر است. به گفته وی، رویدادهای جاری، هم در عرصه سیاست و هم در اقتصاد، به سلطه جهانی غرب خط پایان می کشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала