بیشترین آمار زندانیان ایرانی خارج از کشور در ترکیه است

© Photo / Republic of Turkey Ministry of Foreign Affairsوزارت امور خارجه ترکیه
وزارت امور خارجه ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.05.2022
اشتراک
بنا به اعلام رئیس دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ایران، بیشترین زندانیان ایرانی خارج از کشور در ترکیه‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صداوسیما، علیرضا ساوری، رئیس دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ایران اعلام کرد که بیشترین آمار زندانیان ایرانی خارج از کشور مربوط به مواد مخدر، اقامت غیر مجاز یا ورود غیر مجاز و موضوعات مربوط به ضرب و جرح، جعل اسناد و کلاهبرداری است. در حال حاضر بیشترین آمار زندانیان ایرانی خارج از کشور مربوط به کشور ترکیه است.
ساوری افزود: تعداد مجرمان ایرانی در زندان‌های خارج از کشور در مقایسه با تعداد هموطنان ساکن در خارج کشور اندک است. نگاه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه این است که با اقدامات خود در حوزه آگاهی بخشی، موجب پیشگیری از وقوع جرم و جلوگیری از بروز تخلف و مشکل برای ایرانیان خارج از کشور شود.
دادگاه بحرین شش نفر را به اتهام پولشویی برای ایران روانه زندان کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.07.2021
دادگاه بحرین شش نفر را به اتهام پولشویی برای ایران روانه زندان کرد
رئیس دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ایران بیان کرد: کارگروه حقوقی-قضایی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور حمایت و معاضدت قضایی از ایرانیان مقیم خارج از کشور و ایرانیانی که قصد سفر به خارج از کشور دارند را به عنوان سیاست راهبردی کلان در پیش گرفته است. این راهبردی است که توسط شورای عالی ایرانیان خارج از کشور ابلاغ شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала