مرخصی با حقوق در اسپانیا برای زنانی که پریود دردناک دارند +عکس، ویدئو

© Sputnik / Vitaliy Ankovدفترچه یک مهماندار زن هلندی که راز رسوایی جنسی در هواپیما را افشا کرده
دفترچه یک مهماندار زن هلندی که راز رسوایی جنسی در هواپیما را افشا کرده - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.05.2022
اشتراک
زنان اسپانیایی در صورت دست و پنجه نرم کردن با دوره‌های بسیار دردناک قاعدگی می‌توانند مرخصی قاعدگی بگیرند.
به گزارش اسپوتنیک، دولت اسپانیا هفته آینده به یک طرح اصلاحی رای خواهد داد که طبق آن به زنانی که پریودهای دردناک دارند این امکان داده می‌شود تا سقف ۳ روز در ماه از مرخصی با حقوق استفاده کنند. در صورت اجرایی شدن این طرح که پیش‌نویس آن اولین بار توسط رادیوی محلی "کادنا سر" افشا شده، اسپانیا به نخستین کشورغربی بدل خواهد شد که چنین مزایایی را برای زنان در نظر گرفته است. در حال حاضر در کشورهای ژاپن، کره‌ جنوبی، اندونزی، تایوان و زیمبابوه تدابیر مشابهی اجرا می‌شود.
به‌ گزارش نشریه تلگراف قرار است این طرح سه‌شنبه آینده در جلسه دولت تصویب شود. علاوه بر این مرخصی، قرار است در مدارس نیز نوار بهداشتی و دیگر اقلام مربوط به دوران عادت ماهانه در صورت نیاز در اختیار دانش‌آموزان دختر قرار بگیرد. همچنین مالیات بر ارزش افزوده اقلام بهداشتی زنانه‌ای که در فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند از برچسب قیمت‌ها کسر خواهد شد.
آنجلا رودریگز، وزیر برابری و مبارزه با خشونت جنسی اسپانیا در گفتگو با روزنامه "ال‌پریودیکو" در دفاع از تصویب چنین مقرراتی گفته :‌"همانطوری که فردی مریض با علائم بیماری از مزایای عدم توانایی موقتی بهره‌مند می‌شود در مورد عادت ماهانه هم فرقی نمی‌کند بنابراین زنی که پریود دردناک دارد باید اجازه داشته باشد تا در خانه بماند و استراحت کند."
بر اساس گزارش انجمن زنان و زایمان اسپانیا، حدود یک‌سوم زنانی که عادت ماهانه دارند، از درد شدید "دیسمنوره" در زمان پریود رنج می‌برند که با احتساب دردهای قبل از قاعدگی، این نسبت افزایش هم می‌یابد. علائم پریود دردناک شامل درد حاد شکمی، سردرد، اسهال و تب است.
کاربرانی این نظر را دارند که اگر پریود امری مردانه بود، سال‌ها پیش درباره‌اش سیاست مشخص در ارتباط با محل کار وجود داشت و این در حالی است که سال‌هاست که زنان کارمند در اوج خونریزی و بدحالی و بدن‌ درد در محیط کار حاضر می‌شوند و در جواب سوال همکاران مرد و رئیس روسا به دروغ می‌گویند سرشان درد می‌کند یا مشکل دیگری دارند؛ اما این حق آنها نیست و بایستی به این مسئله توجه شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала