در چین از این سخن گفتند که چگونه اروپا به دلیل اقدامات ناتو تغییر خواهد کرد

© AP Photo / Liis Treimannدر چین از این سخن گفتند که چگونه اروپا به دلیل اقدامات ناتو تغییر خواهد کرد
در چین از این سخن گفتند که چگونه اروپا به دلیل اقدامات ناتو تغییر خواهد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.05.2022
اشتراک
پرتال چینی گلوبال تایمز می نویسد که گسترش اتحادیه آتلانتیک شمالی به شمال، خطر تبدیل اروپا به یک انبار باروت جدید را در پی دارد.
به گزارش اسپوتنیک، در مقاله منتشره آمده است:" اگر فنلاند که 1340 کیلومتر مرز مشترک با روسیه دارد، به ناتو بپیوندد، تشدید خطرناک تنش درست در نزدیکی مرزهای روسیه رخ خواهد داد".
تحلیلگران چینی خاطرنشان کردند: وقتی صحبت از معماری امنیت اروپا می شود، نمی توان مسکو را نادیده گرفت و با تهدید آن امنیت را تقویت کرد.
ناتو هنگام گسترش به سمت شرق، بسیاری از اعضای اتحاد جماهیر شوروی سابق را جذب کرده و باعث شد اروپا نه فقط امن تر نباشد بلکه وضع کاملا برعکس شود. روزنامه‌نگاران چینی می‌گویند، با این وجود، این اتحادیه اکنون از گسترش به شمال استقبال می‌کند، اما این امر منجر به عدم تعادل در اتحادیه اروپا و تغییر نقشه ژئوپلیتیکی خواهد شد.
هشدار روسیه به آمریکا در خصوص ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.05.2022
واکنش مسکو به درخواست فنلاند برای پیوستن به ناتو
به نظر آنها فنلاند و سوئد پس از تقدیم درخواست عضویت ممکن است فکر کنند که پیوستن به ناتو امنیت آنها را تامین می کند، اما در واقع خطر قرار گرفتن در خط مقدم یک کمپین خطرناک ضد روسی را در پیش دارند.
بتازگی مقامات فنلاند اعلام کردند که این کشور باید درخواست عضویت در ناتو را تقدیم کند و سوئد قرار است این کار را در 16 ماه مه انجام دهد.
سوئد و فنلاند در شرایط عملیات ویژه روسیه در اوکراین شروع به گفتگو در مورد امکان کنار گذاشتن بی طرفی طولانی مدت خود و پیوستن به ناتو کردند. ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از این ایده حمایت کرد و قول داد که شرایط ورود سریع هر دو کشور را فراهم کند.
کرملین الحاق سوئد و فنلاند به این اتحاد را تهدیدی واقعی برای روسیه خواند. و دیمیتری مدودف معاون شورای امنیت روسیه اعلام کرد که باید برای اقدامات تهاجمی این ائتلاف در شرایط تلاش برای گسترش حضور ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه آماده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала