آمریکا: ایران تصمیم بگیرد که قصد احیای سریع برجام را دارد یا خیر

© AP Photo / J. Scott Applewhiteوزارت خارجه آمریکا: توافق ایران و چین را به دقت زیر نظر داریم
وزارت خارجه آمریکا: توافق ایران و چین را به دقت زیر نظر داریم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.05.2022
اشتراک
وزارت امور خارجه آمریکا اعلام داشت که این کشور خواهان تصمیم‌گیری ایران در خصوص احیای سریع توافق هسته‌ای است.
به گزارش اسپوتنیک، یک مقام ارشد وزارت امور خارجه ایالات متحده اعلام داشت که این کشور از ایران می‌خواهد تصمیم بگیرد که آیا به بازگرداندن سریع توافق هسته‌ای علاقه مند است یا خیر؛ و معتقد است که توافق در مورد این موضوع هنوز تضمین نشده است.
این نماینده هیئت دیپلماتیک آمریکا در خصوص پیشرفت مذاکرات بر سر احیای برجام اظهار داشت: در این مرحله، رسیدن به توافق هنوز تضمین نشده است. ایران باید تصمیم بگیرد که آیا برای شرایط غیر توافقی فشار خواهد آورد و آیا می خواهد به سرعت به توافقی دست یابد که به اعتقاد ما به نفع همه طرف‌ها است.
مسکو اقدامات اخیر کره شمالی را تنش زا و ناقض قطعنامه های شورای امنیت دانست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.05.2022
مشاجره توئیتری نماینده روسیه با دو خبرنگار در خصوص برجام
به گفته این دیپلمات، ایالات متحده و شرکای آن برای این کار خیلی وقت هست که آماده هستند و "اکنون این کار به ایران بستگی دارد."
در سال ۲۰۱۵، انگلیس، آلمان، چین، روسیه، ایالات متحده، فرانسه و ایران یک توافق هسته‌ای - برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) - را به امضا رسانیدند که شامل لغو تحریم‌ها در ازای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران بود.
در مه ۲۰۱۸، دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا از برجام خارج شد و تحریم‌ها علیه تهران را بازگرداند. در پاسخ، ایران کاهش تدریجی تعهدات خود بر اساس این توافق را اعلام کرد و از محدودیت‌های مربوط به تحقیقات هسته‌ای، سانتریفیوژها و سطح غنی‌سازی اورانیوم چشم پوشی کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала