یارانه فوق‌العاده‌ ترکیه به مسافران ایرانی +عکس، ویدئو

© Sputnik / Ekaterina Chesnokova /  مراجعه به بانک تصاویر لغو تورهای گردشگری ترکیه در ایران برای اجرا به آژانس‌ها ابلاغ شد + جزئیات
لغو تورهای گردشگری ترکیه در ایران برای اجرا به آژانس‌ها ابلاغ شد + جزئیات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.05.2022
اشتراک
هزینه سفر به عتبات عالی برای ایرانیان گران‌تر از سفر تفریحی به ترکیه است.
به گزارش اسپوتنیک، دولت ترکیه نسبت به پروازهایی که در مسیر ایران است، به‌ صورت مشخص یارانه فوق‌العاده‌ای می‌پردازد. اگر هزینه پرواز به ترکیه ۱۰میلیون تومان است، ۴ میلیون از مسافر دریافت می‌‌شود و ۶ میلیون دیگر را دولت ترکیه پرداخت می‌کند زیرا معتقد است این هزینه از محل خرید توریست‌ها جبران می‌شود بنابراین قیمت پروازهای ترکیه پایین‌‌تر از سایر کشورهاست.
سید صادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت در یک گفت‌وگوی خبری، درباره انتقاداتی مبنی بر گران بودن هزینه سفر به عتبات علی‌رغم مسافت کم نسبت به سفر به کشوری مانند ترکیه که مسافت بیشتری دارد، اظهار کرد: "در جلسه شورای ‌عالی ارز، درباره این انتقاد از وزیر راه و رئیس سازمان هواپیمایی سؤال کردم و پاسخ آنها این بود که دولت ترکیه نسبت به پروازهایی که در مسیر ایران است، به‌ صورت مشخص یارانه فوق‌العاده‌ای می‌پردازد."
حسینی در پاسخ به اینکه با رونق هرچه بیشتر سفر به عتبات سود مناسبی عاید کشور عراق می‌شود، آنها نمی‌توانند مانند ترکیه عمل کنند؟، گفت: "ما این پیشنهاد را با رئیس جمهور عراق در میان گذاشتیم و از وی خواستیم دستور کاهش هزینه را بدهد؛ اما وی گفت جدا از موضوع زیارت و بحث‌های معنوی، متوجه سودی که به کشورمان می‌رسد هستیم و تأسف می‌خورم که چرا فرودگاه نجف این کار را می‌کند؛ من به‌ صورت شخصی این موضوع را پیگیری می‌کنم اما با توجه به اینکه فرودگاه نجف متعلق به بخش خصوصی است نمی‌توان کاری کرد".
کاربران عنوان می‌کنند ‌اگر مسئولین تمایل دارند مردم به جای ترکیه به سفرهای زیارتی بروند باید قیمت‌ها را واقعا کاهش دهند چراکه با ده میلیون هزینه برای سفر هر نفر به کربلا کسی نمی‌تواند با خانواده برود. برخی از کاربران با کنایه عنوان می‌کنند پس به سفر تفریحی خانواده قالیباف به ترکیه تخفیف خورده بود و کاربران این موضوع را نمی‌دانستند و آنها را قضاوت کردند؟!
کاربرانی نیز عنوان می‌کنند تا زمانی که کنسرت‌های تتلو در ترکیه برگزار می‌شود مشخص است که بسیاری از هواداران او به ترکیه سفر می‌کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала