چین احتمال حضور نیروهای ناتو در نزدیکی سن پترزبورگ را پذیرفت

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر تعلیق ماموریت ناتو در روسیه و ترس آمریکایی ها از جنگ جهانی سوم
تعلیق ماموریت ناتو در روسیه و ترس آمریکایی ها از جنگ جهانی سوم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.05.2022
اشتراک
رئیس سابق مرکز همکاری‌های امنیتی بین المللی وزارت دفاع چین اظهار داشت که با پیوستن فنلاند به ناتو، نیروهای این اتحاد در نزدیکی سن پترزبورگ ظاهر می شوند.
به گزارش اسپوتنیک، سرهنگ ارشد ژو بو، رئیس سابق مرکز همکاری‌های امنیتی بین المللی وزارت دفاع جمهوری خلق چین، در مقاله‌ای برای مجله اکونومیست می‌نویسد که کرملین نسبت به عواقب پیوستن اعضای جدید به ناتو هشدار داده است. بر این اساس به گفته طرف روس، این اقدام به وضعیت غیرهسته‌ای دریای بالتیک پایان می‌دهد.
وی تصریح کرد: اگر فنلاند به ناتو بپیوندد، که کاملا محتمل است، نیروهای ائتلاف در فاصله کمی از سن پترزبورگ قرار خواهند گرفت.
این نظامی چینی از ائتلاف آتلانتیک شمالی خواست موضع روسیه را در این زمینه جدی بگیرد.
واکنش روسیه به بیانیه ناتو برای حرکت به سمت شرق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.05.2022
واکنش روسیه به بیانیه ناتو برای حرکت به سمت شرق
سرهنگ ژو بو بیان داشت: از قضا، هر چه ناتو محبوب تر شود، امنیت اروپا کمتر می شود. اگر بزرگترین ترس ناتو شلیک تسلیحات هسته‌ای روسیه است، پس چرا ولادیمیر پوتین را بی وقفه اذیت می‌کنند؟ امنیت حال حاضر اروپا که مربوط به گذشته است، تنها از طریق همکاری با روسیه قابل تامین است.
سوئد و فنلاند گفتگو در خصوص امکان کنار گذاشتن بی طرفی طولانی مدت خود و پیوستن به ناتو در پس زمینه عملیات ویژه روسیه در اوکراین را آغاز کرده‌اند. ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، از این ایده حمایت کرده و قول داد که ورود سریع هر دو کشور را فراهم کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала