دو نماینده مسلمان کنگره آمریکا خواستار محاکمه اسرائیل شدند

© AP Photo / Susan Walshکنگره آمریکا
کنگره آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.05.2022
اشتراک
دو نماینده مسلمان کنگره آمریکا خواستار محاکمه اسرائیل و توقف کمک‌ها به این رژیم در پی کشته شدن خبرنگار شبکه الجزیره شدند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، "رشیده طلیب" و "ایلهان عمر"، دو نماینده مسلمان کنگره آمریکا در پی کشته شدن "شیرین ابوعاقله"، خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره به دست نظامیان ارتش اسرائیل خواستار محاکمه این کشور و قطع کمک‌های آمریکا به آن شدند.
طلیب در پیامی توئیتری خطاب به "جو بایدن"، رئیس‌جمهوری آمریکا نوشت: "‌جهان و کسانی که از رژیم آپارتاید اسرائیل که همچنان به شکنجه و جنایت‌های جنگی ادامه می‌دهد، حمایت می کنند، بالاخره چه موقع به این رژیم می‌گویند: بس است؟".
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2022
ایران هدف قرار دادن خبرنگار الجزیره توسط ارتش اسرائیل را محکوم کرد
ایلهان عمر نیز با انتشار توئیتی خواستار محاکمه اسرائیل به دلیل جنایت‌های ضد انسانی در قتل شیرین ابو عاقله شد.
وی توشت: "شیرین ابو عاقله به دست ارتش اسرائیل کشته شد با اینکه کاملا مشخص بود که به عنوان یک خبرنگار در آنجا حضور دارد".
وی افزود: "ما سالانه بدون هیچ محدودیتی ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار کمک‌های نظامی به اسرائیل تقدیم می‌کنیم! آیا نباید با این کمک‌ها در قبال چنین نقض حقوق بشری محاکمه شود؟".
"نانسی پلوسی"، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز حادثه کشته شدن شیرین ابوعاقله را یک فاجعه وحشتناک توصیف کرد و خواستار انجام تحقیقی فوری و همه‌جانبه در این باره شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала