انباری با مین های ممنوعه ضد نفر در ماریوپل کشف شد

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر نازی‌های کارخانه آزوفستال پیشنهاد مبادله غیرنظامیان را با غذا دادند
نازی‌های کارخانه آزوفستال پیشنهاد مبادله غیرنظامیان را با غذا دادند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.05.2022
اشتراک
در ماریوپول انباری با مین های ممنوعه ضد نفر پیدا شد که در زمان عقب نشینی رها شده بود.
به گزارش اسپوتنیک، کنستانتین گاوریلوف، رئیس هیئت روسی در گفتگوهای وین در مورد امنیت نظامی و کنترل تسلیحات گفت که اوکراین آشکارا کنوانسیون ممنوعیت مین های ضد نفر را نقض می کند، همانطور که انبارهای مهمات خورده شده در ماریوپل نشان می دهد.
او طی سخنرانی در صد و نهمین نشست عمومی مجمع امنیت سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت: "یک انبار کامل با MON-50 و MON-90 در کارخانه متالورژی آزاد شده به نام ایلیچ در ماریوپل پیدا شد که توسط ملی‌گرایان اوکراینی در جریان عقب‌نشینی رها شده بود.
به گفته گاوریلوف، کی یف چندین سال است که کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا را در مورد اجرای شفاف و آگاهانه تعهدات تحت کنوانسیون اتاوا و همچنین عدم استفاده ارتش اوکراین از این مهمات متقاعد کرده است.
او در پایان گفت: "این یک دروغ است. ما از مثال بارز دیگری که چگونه مقامات اوکراینی سال ها است که پلتفرم های بین المللی در وین و ژنو را گمراه کرده اند، خشمگین هستیم."
در اوایل ماه مارس، نیروهای جمهوری خلق لوگانسک کشف مهمات ممنوعه در کنوانسیون اتاوا را در مناطق آزاد شده گزارش کردند. ما در مورد مین های رگبار پراکنده و مین های انهدام دایره ای ضد نفر صحبت می کنیم. علاوه بر این، در ماه آوریل، یکی از نیروهای شبه نظامی خلق LPR گفت که در جریان گلوله باران شهر پوپاسنایا در دونباس، نیروهای مسلح اوکراین از مین های ضد نفر ممنوع "گلبرگ" از اتهامات خوشه ای استفاده کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала