امیر قطر: حل اختلافات در منطقه راهی جز گفت‌وگوی سازنده ندارد

CC BY 4.0 / TASNIM / امیر قطر
امیر قطر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.05.2022
اشتراک
امیر قطر در دیدار با رئیس جمهور ایران تاکید کرد که حل اختلافات در منطقه راهی جز گفت‌وگوی سازنده ندارد
به گزارش اسپوتنیک، تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر گفت: در ابتدا از رئیس جمهور ایران تشکر می‌کنم و بسیار خوشحالم که امروز در ایران حضور دارم.امروز در خصوص مسائل دوجانبه صحبت کردیم، و معتقدیم که حل اختلافات در منطقه راهی جز گفت‌وگوی سازنده ندارد. موضوع اصلی درباره فلسطین بود. البته درباره سوریه، عراق و یمن هم گفتگو داشتیم. اعتقاد ما این است که مشکلاتی که در این کشورها وجود دارد باید از طریق راه حل های عادلانه و جامع حل و فصل شود.
وی تاکید کرد: همچنین روابط ایران و قطر روابطی مستحکم و استوار و مبتنی بر حس همجواری است. سفر اخیر آقای رئیس جمهور رئیسی به قطر یک بسیار مهمی بود و و عامل تقویت روابط دو کشور به شمار می‌آید.
امیر قطر افزود: درباره مذاکرات وین، قطر نگاه مثبتی به آن داشته و معتقدیم گفت‌وگو راه‌حل این مسئله است.
تمیم بن حمد آل ثانی اظهار داشت: به خانواده شیرین ابوعاقله تسلیت می‌گویم، مرتکبان این جنایات باید مجازات شوند و جهان نباید با این حادثه براساس معیارهای دو گانه برخورد کند.
وی در مورد بازی‌های جام جهانی اینطور گفت: جام جهانی حتما یک رویداد استثنایی خواهد بود و در پایان از رئیس جمهور و دیگر مسئولان جمهوری اسلامی ایران به دلیل کمک‌هایی که برای موفقیت در برگزاری جام جهانی به ما کردند، تقدیر و تشکر می‌کنم. ما از همه ایرانیان علاقه‌مند به مشاهده بازی تیم ملی ایران در جام جهانی فوتبال استقبال خواهیم کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала