مسکو تصمیم پارلمان لیتوانی در مورد روسیه را یک اقدام افراطی خواند

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر ماریا زاخاروا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه
ماریا زاخاروا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2022
اشتراک
ماریا زاخاروا، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد قطعنامه پارلمان لیتوانی در مورد گویا فعالیت های تروریستی اروسیه گامی افراطی در قبال فدراسیون روسیه است.
به گزارش اسپوتنیک، خانم زاخاروا گفت: " کشورهایی که چنین اسناد، اعلامیه‌ها و بیانیه‌هایی را صادر می‌کنند و به طور کلی گام‌های افراطی برمی‌دارند... کشورها عضو ناتو هستند اما در دهه‌های گذشته، ما بارها شاهد اقدامات غیرقانونی و تهاجمی ناتو بوده‌ایم که منجر به تلفات جانی زیادی شده است."
این دیپلمات همچنین افزود که این تصمیم لیتوانی باید به عنوان یک اقدام تحریک آمیز تلقی شود، زیرا "این کار هیچ ارتباطی با تمایل به حل و فصل وضعیت بسیار دشوار در اوکراین ندارد." ماریا زاخاروا خاطرنشان کرد که لیتوانی یکی از اعضای ناتو است و پیش از این هرگز نسبت به اقدامات این اتحادیه نه در زمان بمباران یوگسلاوی و نه در طول جنگ در عراق ابراز نگرانی نکرده است.
اشتباه آمریکا باعث تحریک عملیات نظامی در اوکراین شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2022
رسانه غربی: اشتباه آمریکا باعث تحریک عملیات نظامی در اوکراین شد
بتازگی اعلام شد که پارلمان لیتوانی روسیه را به عنوان کشوری "حمایت کننده و انجام دهنده تروریسم" دانست . پارلمان لیتوانی در بیانیه خود خاطرنشان کرد، نیروهای مسلح روسیه به طور عمدی و سیستماتیک اهداف غیرنظامی را برای بمباران انتخاب می کنند. به عنوان مثال، این سند به وضعیت اوکراین اشاره می کند. پارلمان لیتوانی همچنین از جامعه جهانی خواست یک دادگاه کیفری بین المللی ویژه "برای بررسی و ارزیابی تجاوزات روسیه" تشکیل دهد.
روسیه 24 فوریه عملیات ویژه ای را برای غیرنظامی کردن و نازی زدایی اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین تاکید کرد، هدف آن "حمایت از افرادی است که به مدت هشت سال مورد ظلم و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند." به گفته وزارت دفاع روسیه ، حملات نظامی تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای مسلح اوکراینی صورت گرفته هیچ چیزی افراد غیرنظامی را تهدید نمی کند. هدف اصلی عملیات روسیه ، آزادسازی دونباس اعلام شده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала