کنگره آمریکا بسته 40 میلیارد دلاری برای کمک به اوکراین را تصویب کرد

© Sputnik / Igor Mikhalev /  مراجعه به بانک تصاویر کنگره آمریکا بسته کمکی رکوردشکنی به اوکراین را تصویب کرد
کنگره آمریکا بسته کمکی رکوردشکنی به اوکراین را تصویب کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2022
اشتراک
کنگره آمریکا بسته کمکی نزدیک به 40 میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس نتایج رای گیری، کنگره ایالات متحده یک بسته کمک اضافی به اوکراین را به ارزش بیش از 40 میلیارد دلار تصویب کرد.
هفته گذشته، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، از ارائه پول کمکی به کی‌یف خبر داد. در عین حال، وی یادآور شد که بودجه اختصاص داده شده توسط کنگره برای چنین کمکی عملاً تمام شده است و از قانونگذاران خواست فورا درخواست ارسال شده توسط دولت وی برای ارائه 33 میلیارد دلار جدید به اوکراین را تأیید کنند.
در عین حال، همانطور که رسانه های بزرگ آمریکایی پیشتر نوشتند، در پی گفتگوهای داخلی، رهبران کنگره بر سر اختصاص 39.8 میلیارد دلار کمک به اوکراین به توافق رسیدند که تقریباً هفت میلیارد بیشتر از مبلغ درخواستی رئیس جمهور آمریکا است. به گفته نشریات مختلف، بسته توسعه یافته شامل 3.4 میلیارد اضافی برای کمک های نظامی و همین مقدار برای کمک های بشردوستانه است.
در کنار این، همانطور که اشاره شد، پیشنهاد بودجه برای مبارزه با ویروس کرونا که دموکرات‌ها می‌خواستند در بسته کلی گنجانده شود، اکنون به طور جداگانه بررسی خواهد شد.
به گفته وزارت دفاع روسیه، حملات نظامی روسیه تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی، به هیچ عنوان جمعیت غیرنظامی را تهدید نمی کند. هدف اصلی عملیات در این بخش، آزادسازی دونباس نام دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала