وزیر دفاع دولت پیشین آمریکا ادعای ترامپ درباره سردار سلیمانی را رد کرد

© AP Photo / Francisco Secoمارک اسپر رئیس پنتاگون
مارک اسپر رئیس پنتاگون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2022
اشتراک
وزیر دفاع سابق آمریکا در کتاب جدیدش به نام "سوگند مقدس" ادعای دونالد ترامپ درباره احتمال حمله به ۴ سفارت این کشور در سال ۲۰۲۰ را رد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، مارک اسپر که در زمان ترور سردار سلیمانی در روز سوم ژانویه ۲۰۲۰ وزیر دفاع آمریکا بود در کتاب خود به نام "سوگند مقدس" نوشته است که گزارش‌های اطلاعاتی که او نموده بود، نشان نمی‌داده که سردار سلیمانی قصد داشته چهار سفارت آمریکا را هدف قرار دهد.
اسپر می‌نویسد: واقعیت ساده این بود که ترامپ معمولاً بزرگنمایی می‌کرد و اظهاراتی را بیان می‌کرد که قابل تأیید نبودند؛ برخی از ادعاهای دیگر او کاملاً ساختگی بودند.
این در حالیست که در ۱۰ ژانویه ۲۰۲۰، تنها چند روز بعد از ترور سردار سلیمانی ترامپ در گفت‌وگو با فاکس‌نیوز مدعی شده بود که فرمانده ایرانی در حال برنامه‌ریزی برای حمله به چند مقر دیپلماتیک در خاورمیانه بوده است.
زخمی شدن شهروند آمریکایی به خاطر انتقام از ترور سردار سلیمانی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2022
زخمی شدن شهروند آمریکایی به خاطر انتقام از ترور سردار سلیمانی
وزیر دفاع سابق آمریکا می‌نویسد: در گزارش‌ها و نشست‌ها با سیا به خاطر نمی‌آورم هیچ اشاره‌ای از [احتمال حمله] به چهار مکان دریافت کرده باشم. به همین خاطر وقتی که من برای اولین بار روز ۱۲ ژانویه با سی‌ان‌ان مصاحبه کردم دو موضوع را خاطر نشان کردم: اول اینکه، من هیچ شواهد مشخصی درباره احتمال حمله به چهار سفارت ندیده‌ام؛ دوم اینکه، هنوز هم اعتقادم این است که چندین سفارتخانه ما با تهدید مواجه بودند.
مارک اسپر خاطرنشان کرده همینکه به صورت کامل ادعاهای ترامپ را تأیید نکرده باعث شده که او وارد مجادله با رئیس‌جمهور شود. او اضافه می‌کند: صرفنظر از اینها، عدم تمایل من برای تأیید ادعای خاص ترامپ مبنی بر اینکه گزارش‌های اطلاعاتی نشان می‌دهند چهار سفارت احتمالاً هدف حمله بوده‌اند من را وارد مجادله با رئیس‌جمهور کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала