همه غیرنظامیان کارخانه آزوفستال را ترک کردند

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر منطقه صنعتی کارخانه آزوفستال
منطقه صنعتی کارخانه آزوفستال  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2022
اشتراک
دنیس پوشیلین، رهبر جمهوری مردمی دونتسک اعلام کرد غیرنظامیان کارخانه "آزوفستال" در شهر ماریوپل را ترک کردند.
به گزارش اسپوتنیک، دنیس پوشیلین گفت "طبق اطلاعات ما، تأیید شده که افراد غیرنظامی در آنجا باقی نمانده است. بر این اساس، دست واحدهای ما باز است".
نیروهای مسلح روسیه و جمهوری مردمی دونتسک شهر ماریوپل را در 7 مارس محاصره کردند و 21 آوریل، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که اینشهر به طور کامل آزاد شده است، اما بیش از دو هزار شبه نظامی از گردان ملی گرای آزوف در آزوفستال باقی مانده اند (پرونده جنایی علیه افراد آزوف در روسیه تشکیل شده است). ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه حمله به این کارخانه را صلاح ندانست و دستور داد این منطقه صنعتی به طور کامل محاصره شود.
اشتباه آمریکا باعث تحریک عملیات نظامی در اوکراین شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2022
رسانه غربی: اشتباه آمریکا باعث تحریک عملیات نظامی در اوکراین شد
علاوه بر بقایای گروه "آزوف"، غیرنظامیان نیز به این کارخانه پناهنده شده بودند . برای آنها کریدورهای بشردوستانه ترتیب داده شد. به گفته ستاد دفاع از جمهوری مردمی دونتسک ، بیش از 180 نفر تخلیه شدند. اکثر آنها به روستای بیزیمیونوئه برده شدند، کسانی که می خواستند به مناطق تحت کنترل مقامات اوکراین بروند به نمایندگان سازمان ملل و کمیته بین المللی صلیب سرخ تحویل داده شدند.
روسیه 24 فوریه عملیات ویژه ای را برای غیرنظامی کردن و نازی زدایی اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین تاکید کرد، هدف آن "حمایت از افرادی است که به مدت هشت سال مورد ظلم و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند." به گفته وزارت دفاع روسیه ، حملات نظامی تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای مسلح اوکراینی صورت گرفته هیچ چیزی افراد غیرنظامی را تهدید نمی کند. هدف اصلی عملیات روسیه ، آزادسازی دونباس اعلام شده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала