متخصص تغذیه درباره سبزیجاتی که مقادیر زیاد آنها برای سلامت زنان مضر است هشدار داد

© Sputnik / Sergey Mamontovمتخصص تغذیه درباره سبزیجاتی که برای سلامت زنان مضر است هشدار داد
متخصص تغذیه درباره سبزیجاتی که برای سلامت زنان مضر است هشدار داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2022
اشتراک
متخصص تغذیه توضیح داد که کدام سبزیجات برای سلامت غده تیروئید زنان خطرناک هستند.
به گزارش اسپوتنیک، یلنا سولوماتینا، متخصص تغذیه گفت: زنان نباید به طور منظم و به مقدار زیاد از سبزیجات چلیپایی استفاده کنند. اینها کلم بروکلی، کلم، ترب کوهی، تربچه، شلغم، تربچه و سایر سبزیجات هستند. آنها بر تولید هورمون های تیروئید تأثیر منفی می گذارند و باعث بیماری مانند کم کاری تیروئید - کمبود هورمون های تیروئید می شوند.
سبزیجات صلیبی یا چلیپایی به تازگی به دلیل خاصیت ظاهری ضد سرطان در محبوبیت خود افزایش یافته است. این گروه بزرگ از گیاهان متنوع هستند و هر یک طعم های بی نظیری و قوی دارند. از این واژه به اصطلاح لاتین صلیب گرفته شده است زیرا شکوفه های این گیاهان شبیه به صلیب است. سبزیجات چلیپایی شامل آرگولا، بوک چوی یا کلم چینی، کلم بروکلی، جوانه بروکسل، کلم، گل کلم، تربچه، شلغم می شوند.
این پزشک همچنین در مورد خطرات سویا برای زنان هشدار داد. این محصول تولید هورمون جنسی زنانه استروژن را تحریک می کند، اما تولید هورمون های تیروئید را سرکوب می کند.
سولوماتینا در عین حال گفت که چنین مشکلی در زنان تنها با مصرف منظم و بیش از حد چنین سبزیجاتی ممکن است ظاهر شود. با یک رژیم غذایی معمولی و اندازه گیری شده، این غیر ممکن است.
واقعیت این است که این محصولات حاوی ایزوتیوسیانات هستند که تولید هورمون ها را سرکوب می کنند و کم کاری تیروئید را تشدید می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала