موسیقی سیاه‌چاله طنین انداخت + فیلم

© Photo / NASA/JPL-Caltech سیاهچاله
 سیاهچاله  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.05.2022
اشتراک
انتشار امواج صوتی از طریق محیط درون خوشه ای مکانیزمی است که به موجب آن محیط درون خوشه ای را می توان گرم کرد، زیرا انرژی را از طریق پلاسما منتقل می کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ساینس الرت"، به نظر می رسد که این صدا فقط یک کنجکاوی علمی نیست. گاز و پلاسمای ضعیف بین کهکشانی خوشه‌های کهکشانی - معروف به محیط درون‌خوشه‌ای– قرار دارد، متراکم‌تر و بسیار بسیار داغ‌تر از محیط بین کهکشانی خارج از خوشه‌های کهکشانی است.
محققان ناسا صوتی از یک سیاهچاله در مرکز خوشه کهکشانی "برساووش" منتشر کرده اند که در فاصله بیش از ۲۰۰ میلیون سال نوری از زمین قرار دارد.
امواج صوتی مذکور توسط تلسکوپ اشعه ایکس چاندار و به شکل داده های ستاره شناسی ضبط و سپس به صوتی ترجمه شده اند که برای انسان قابل شنیدن باشد. انتشار امواج صوتی از طریق محیط درون خوشه ای مکانیزمی است که به موجب آن محیط درون خوشه ای را می توان گرم کرد، زیرا انرژی را از طریق پلاسما منتقل می کند.
صوتی که به تازگی منتشر شده بیشتر شبیه یک قطعه موسیقی و برخلاف تصور غلط و رایجی است که در فضا هیچ صدایی وجود ندارد زیرا واسطه ای برای حرکت امواج صوتی در آنجا نیست. گازی که دور صدها و شاید هزاران کهکشان وجود دارد، یک واسطه برای حرکت امواج صوتی به حساب می آید.
برای روشن بودن، این داده ها مانند صدایPerseus برای شروع امواج صوتی نبودند، بلکه نور در فرکانس های مختلف بودند. داده های رادیویی، در پایین ترین فرکانس ها، کمترین گام را در سونفیکیشن دارند. داده های نوری محدوده متوسط را نگه می دارند و اشعه ایکس در بالای آن قرار دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала