لاوروف ایده بورل برای انتقال دارایی های مسدود شده روسیه به اوکراین را دزدی نامید

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف ایده بورل برای انتقال دارایی های مسدود شده روسیه به اوکراین را دزدی نامید
لاوروف ایده بورل برای انتقال دارایی های مسدود شده روسیه به اوکراین را دزدی نامید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.05.2022
اشتراک
لاوروف به ایده رئیس دیپلماسی اروپایی برای انتقال دارایی های مسدود شده روسیه به اوکراین به منظور پرداخت هزینه بازسازی پس از پایان عملیات ویژه، واکنش نشان داد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امورخارجه روسیه ایده جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای انتقال دارایی های مسدود شده روسیه به اوکراین را دزدی خواند.
لاوروف در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "دزدی که آنها حتی سعی نمی کنند آن را پنهان کنند."
وی خاطرنشان کرد که برای غرب، چنین اقداماتی در حال حاضر به یک عادت تبدیل شده است. لاوروف به عنوان نمونه به وضعیت مسدود شدن دارایی های افغانستان اشاره کرد که کشورهای غربی می خواهند از آن نه برای نیاز مردم افغانستان، بلکه برای اهدافی که مربوط به بازسازی نیست، استفاده کنند.
الکساندر گروشکو معاون لاوروف نیز به نوبه خود پیشنهاد بورل را غیرقانونی خواند. به گفته وی، چنین اقدامی کل سیستم مالی جهانی را تحت تاثیر قرار می دهد و برای خود اروپایی ها گران تمام می شود.
در پایان ماه آوریل، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، اعلام کرد که ابتکاری را به کنگره ارسال کرده است تا اموال تجار روسی را برای کمک به کی‌یف مصادره کند. به گفته لئونید اسلوتسکی، معاون دومای دولتی، واشنگتن سرقت های دولتی را قانونی می کند و نه تنها حق مالکیت خصوصی، بلکه قانون اساسی خود را نیز نقض می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала