اقساط وام کمکی یک میلیون تومانی دوره کرونا چه زمانی پایان می یابد؟

CC BY 4.0 / IRNA / اقساط وام کمکی یک میلیون تومانی دوره کرونا چه زمانی پایان می یابد؟
اقساط وام کمکی یک میلیون تومانی دوره کرونا چه زمانی پایان می یابد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.05.2022
اشتراک
شب گذشته یارانه جدید به حساب سرپرستان خانوار ایرانی واریز شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تجارت نیوز، یارانه‌ای که اگرچه قابل برداشت نیست اما اقساط وام کرونا از آن کسر شده است. حالا این سوال مطرح شده که اقساط وام یک میلیونی یارانه چه زمان تمام می‌شود؟
در سال 99 دولت در دو مرحله وام یک میلیون تومانی کرونا برای مردم واریز کرد و قرار شد اقساط 35 هزار تومانی وام کرونا، ماهانه از یارانه نقدی و معیشتی کسر شود. مرحله اول واریز وام کرونا تیرماه انجام شد و تاکنون مردم 22 قسط آن را پرداخت کرده‌اند. با توجه به اینکه مهلت بازپرداخت اقساط، 30 ماهه بود، 8 ماه دیگر از بازپرداخت وام اول کرونا باقی مانده است. مرحله دوم وام کرونا هم آذر ماه 99 به حساب سرپرستان واریز شد و تاکنون 16 قسط آن از حساب یارانه مردم کسر شده و 14 قسط دیگر آن باقیمانده است. بر این اساس، 8 ماه از اقساط اولین وام کرونا باقیمانده و اقساط وام یک میلیونی کرونا آذر ماه سال جاری تمام می‌شود. از دومین مرحله وام کرونا هم 14 قسط دیگر باقی مانده است.
پس اقساط این وام هم اردیبهشت 1402 به پایان می‌رسد. شب گذشته همزمان با واریز اولین مرحله از یارانه‌های جدید، مبلغ 35 هزار تومان از یارانه همه مشمولان کسر شد. با توجه به اینکه قرار است کلیه یارانه‌ها با هم تجمیع شود و در قالب یک یارانه واریز شود و با توجه به مبلغ کسر شده وام دیشب، احتمالا مدت زمان بازپرداخت اقساط طولانی‌تر می‌شود. یعنی 22 ماه دیگر، معادل دو سال آینده برداشت اقساط وام کرونا ادامه دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала