انزوای روسیه محال است

© Fotolia / Savvapanf Photoمیدان سرخ مسکو
میدان سرخ مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.05.2022
اشتراک
کارشناس: انزوای روسیه به دلیل اهمیت آن در تجارت جهانی غیرممکن است.
به گزارش اسپوتنیک، آندری کوچتکوف، تحلیلگر برجسته بخش تحقیقات جهانی "سرمایه گذاری باز" اعلام کرد که انزوای روسیه به دلیل اهمیت آن در تجارت جهانی غیرممکن است.
وی در ادامه افزود: " روسیه بالفعل یک "گنج جهانی" است که مواد اولیه و ذخایر را تامین می کند و بدون آن هیچ آزمایشگاه یا کارخانه ای نمی تواند کار کند. در عین حال، ما نه تنها در مورد سوخت های هیدروکربنی صحبت می کنیم. بلکه روسیه 66 درصد از سهم جهانی عرضه نیترات آمونیوم را به خود اختصاص داده است.
دومای دولتی تحریم های احتمالی علیه ذخایر روسیه را سرقت خواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2022
دومای دولتی تحریم های احتمالی علیه ذخایر روسیه را سرقت خواند
اختلال در عرضه باعث شده است که قیمت مواد شیمیایی کشاورزی دو تا سه برابر افزایش یابد و تأثیر منفی بر محصولات زراعی داشته باشد، در حالی که وابستگی روسیه به منابع غذایی خارجی بسیار ناچیز است".
گفتنی است، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در ایالات متحده روز 6 می، اتهامات مبنی بر اینکه مسکو باعث ایجاد بحران غذایی در جهان شده است را رد کرد. به گفته وی، اتهامات علیه روسیه برای تحریک یک بحران غذایی قریب الوقوع "بسیار مخرب" است. سفیر فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد: "ایالات متحده می خواهد بقیه جهان فراموش کنند که اقدامات فشار بر روسیه به طور مستقیم بر توانایی آن در صادرات کالاهای مختلف تأثیر گذاشته است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала