راهی برای تبدیل خاک ماه به سوخت پیدا شد

© Photo / NASA/JPL-Caltechراهی برای تبدیل خاک ماه به سوخت پیدا شد
راهی برای تبدیل خاک ماه به سوخت پیدا شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.05.2022
اشتراک
ژول: خاک ماه قرار است به عنوان سوخت استفاده شود.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان چینی از دانشگاه نانجینگ راهی برای تبدیل خاک ماه به دی اکسید کربن، اکسیژن و سوخت پیدا کرده اند. این آثار در Jouleشرح داده شده است.
در جریان مطالعه طولانی مدت استفاده احتمالی از منابع ماه (خاک و انرژی خورشیدی) برای تسهیل فعالیت های علمی انسان در ماه، کارشناسان دریافتند که خاک به دست آمده از ماه می تواند به عنوان کاتالیزوری برای به دست آوردن مواد لازم عمل کند. . این نمونه ها توسط فضاپیمای Chang'e 5 چین بازگردانده شد و همچنین سطوح بالایی از آهن و تیتانیوم را نشان داد.
در حال حاضر، این تیم قصد دارد سیستم همجوشی را در فضا آزمایش کند، احتمالاً در مأموریت‌های ماه آینده چین با فضانوردان. اگرچه اثربخشی خاک ماه به عنوان کاتالیزور کمتر از نمونه های زمینی است، محققان همچنان به آزمایش روش های مختلف برای بهینه سازی روش ادامه می دهند. به عنوان مثال، ذوب مجدد خاک ماه به یک ماده نانوساختار با آنتروپی بالا.
در ماه آوریل، متخصصان روسی از موسسه کورچاتوف، پروژه ای را برای رباتی پیشنهاد کردند که قادر به استخراج آب از خاک ماه باشد. همانطور که توسط توسعه دهندگان برنامه ریزی شده است، این دستگاه آب ایستگاه قمری آینده و سوخت گیری موتورهای موشک را تامین می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала