ارزیابی مکرون از روند طولانی پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه
امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.05.2022
اشتراک
مکرون: روند پذیرش اوکراین در اتحادیه اروپا ممکن است چندین سال و حتی چندین دهه طول بکشد.
به گزارش اسپوتنیک، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت که روند پذیرش اوکراین در اتحادیه اروپا ممکن است چندین سال و حتی چندین دهه طول بکشد.
مکرون در سخنرانی در اختتامیه کنفرانس آینده اروپا در پارلمان اروپا در استراسبورگ گفت: "همه ما به خوبی می دانیم که روند اجازه دادن به الحاق [اوکراین] به اتحادیه اروپا چندین سال و حتی اگر حقیقت را بگویم، دهه ها طول خواهد کشید. مگر اینکه تصمیم بگیریم استانداردهای پیوستن به اتحادیه اروپا را کاهش دهیم."
رئیس کمیسیون اروپا، اورسولا فون در لاین، در جریان سفر خود به کیف در ماه آوریل، پرسشنامه ای را برای آغاز مذاکرات برای پیوستن به اتحادیه اروپا به ولادیمیر زلنسکی تسلیم کرد. او تاکید کرد که سند در حال انتقال "پایه ای برای بحث در ماه های آینده است." بعداً، زلنسکی گفت که بخش اول تکمیل شده پرسشنامه را به ماتی مااسیکاس، رئیس هیئت اتحادیه اروپا در اوکراین تحویل داده است. او افزود که اوکراین به زودی بخش دوم پاسخ ها را به اتحادیه اروپا منتقل خواهد کرد.
در 28 فوریه، زلنسکی درخواست پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا را امضا کرد. روز بعد، پارلمان اروپا از قطعنامه ای حمایت کرد که به اوکراین وضعیت یک کشور نامزد اعطا می کرد. پیش از این، نمایندگان دائم اتحادیه اروپا موافقت کردند که به کمیسیون اروپا دستور دهند تا ارزیابی درخواست های اوکراین، گرجستان و مولداوی برای عضویت در اتحادیه اروپا را آماده کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала