نخستین کشتی کروز ایران در خلیج فارس راه‌اندازی می‌شود

© Photo / Pixabay / Viola 'Круизный лайнер на Ямайке, которая стала обладателем звания World's Leading Cruise Destination 2020
Круизный лайнер на Ямайке, которая стала обладателем звания World's Leading Cruise Destination 2020 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.05.2022
اشتراک
در ایران اولین کشتی کروز با ظرفیت حدود 2000 نفر خریداری شده و بزودی راه اندازی می شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، مصطفی فاطمی، مدیرکل دفتر گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: به زودی نخستین کروز کشور خریداری شده از فرانسه در آب‌های خلیج فارس از مقصد بوشهر با ظرفیت ۱۷۰۰ نفر راه اندازی می‌شود.
وی گفت: چندی پیش به منظور رفع برخی موانع و تسهیل در راه‌اندازی نخستین کروز کشور در قالب هیئتی از کارشناسان وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از این کشتی بازدید به عمل آوردیم.
لازم به گفتن است که این کشتی کروز توسط سرمایه گذار بخش خصوصی از کشور فرانسه خریداری شده است و ظرفیت حمل ۱۷۰۰ نفر گردشگر و ۷۰۰ خودروی سواری را دارد.
به گفتۀ فاطمی، این کشتی فرانسوی با ۹ طبقه همچنین ظریفت اقامت شبانه ۵۲۰ نفر گردشگر را نیز در هر سفر دریایی داراست.
فاطمی افزود: این کشتی کروز همچنین به رستوران، سالن ورزشی، سینما و سایر امکانات رفاهی و تفریحی مجهز است.
وی به آب اندازی کشتی کروز مذکور در آب‌های خلیج فارس را نقطه عطف گردشگری دریایی کشور عنوان کرد و گفت: امیدواریم با افزایش ورود شناورهای بزرگ و کوچک تفریحی در خلیج فارس در آینده‌ای نزدیک شاهد تحول صنعت توریسم دریایی کشور باشیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала