تمایل اتحادیه اروپا برای توسعه روابط تجاری با ایران

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر تمایل اتحادیه اروپا برای توسعه روابط تجاری با ایران
تمایل اتحادیه اروپا برای توسعه روابط تجاری با ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.05.2022
اشتراک
سفیر فرانسه در تهران بیان داشت که در حال حاضر تجارت اتحادیه اروپا و ایران به رقم قابل توجه پنج میلیارد یورو رسیده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا از سازمان توسعه تجارت، فیلیپ تیه بو در مراسم افتتاحیه برگزاری دوره پیشرفته آموزش دیپلماسی تجاری با حضور مدرسانی از مرکز تجارت بین‌الملل (ITC) که با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران و با مشارکت وزارت امورخارجه و ‌همکاری با مرکز بین‌المللی تجارت ITC-International Trade Center (نهاد وابسته به سازمان ملل - آنکتاد - و سازمان جهانی تجارت) برگزار شد،گفت: در سال گذشته حدود ۲۰ درصد واردات ایران از اتحادیه اروپا انجام شده و حجم تجارت بین دو طرف به حدود پنج میلیارد یورو افزایش پیدا کرده است.
وی خاطر نشان کرد: اگر کشورهای دیگری که عضو اتحادیه اروپا نیستند به این فهرست اضافه شود، تجارت بین ‌ایران با کشورهای اروپایی به حدود ۶.۵ میلیارد یورو می‌رسد.
سفیر فرانسه افزود: اتحادیه اروپا متعهد به روابط تجاری و اقتصادی مناسب با ایران است و با تامین مالی که انجام داده، مبلغ هشت میلیون یورو به این پروژه اختصاص داده است.
وی به استراتژی ملی صادرات توسط سازمان توسعه تجارت در همکاری با مرکز بین‌المللی تجارت اشاره کرده و گفت: این اتحادیه همچنین به‌منظور تداوم روند صادرات آبزیان از ‌ ایران، نسبت به تجهیز آزمایشگاه مربوط به محموله‌های صادراتی در ایران و فراهم شدن امکان ‌سنجش محموله‌های صادراتی به اروپا کمک کرده است.
تیه بو تصریح کرد: به‌تازگی اتحادیه اروپا استراتژی همکاری هفت ساله با جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرده و مبتنی بر این استراتژی، ۸۷ میلیون یورو به مجموعه پروژه‌های مختلف در ایران اختصاص داده شده که هفت میلیون یورو از این مبلغ به پروژه‌ همکاری در حوزه تجارت اختصاص پیدا کرده است.
وی همچنین گفت: اتحادیه اروپا فعالانه در مذاکرات برجام حضور داشته و امیدوار به افزایش همکاری‌های تجاری با رفع تحریم‌هاست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала