اگر حداقل یک شانس برای حل مسئله اوکراین از راه مسالمت آمیز وجود داشت، از آن استفاده می‌شد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.05.2022
اشتراک
پوتین: اگر حداقل یک فرصت برای حل مسئله در اوکراین از راه مسالمت آمیز وجود داشت، فدراسیون روسیه از آن استفاده می کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اظهار داشت که اگر حداقل یک فرصت برای حل مسئله در اوکراین از راه مسالمت آمیز وجود داشت، فدراسیون روسیه از آن استفاده می کرد. عملیات نظامی ویژه در اوکراین به نتیجه خواهد رسید، شکی در آن نیست.
در روز پیروزی، پوتین با آرتیوم ژوگا، پدر ولادیمیر ژوگا، فرمانده گردان "اسپارتا" که در دونباس جان باخت، ملاقات کرد. رئیس جمهور به آرتیوم ژوگا ستاره قهرمان روسیه را اهدا کرد که پس از مرگ به پسرش اعطا شد.
ولادیمیر پوتین در ادامه گفت: " اگر حداقل یک فرصت برای حل این مشکل از راه دیگر و مسالمت آمیز وجود داشت، البته ما از این فرصت استفاده می کردیم. اما آنها این فرصت را در اختیار ما نگذاشتند، آن را به سادگی به ما ندادند". پوتین در این دیدار با صحبت از عملیات نظامی ویژه روسیه گفت که "چاره دیگری وجود نداشت".
وی افزود: "بچه ها شجاعانه، قهرمانانه، حرفه ای می جنگند."
Работник меняет цены на топливо на табло на заправочной станции в Милане - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.05.2022
هیل: غرب با تحریم‌ علیه روسیه در دام افتاده است
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: "همه برنامه های برنامه ریزی شده در حال انجام است، نتیجه حاصل خواهد شد. در این مورد تردیدی وجود ندارد."
پوتین خطاب به پدر ژوگا افزود:"روز پیروزی بر شما و با دریافت ستاره قهرمان پسرتان مبارک باد!"
وی خاطرنشان کرد: " ولادیمیر ژوگا زندگی خود را درخشان و زیبا سپری کرد و مانند یک قهرمان از مردان، زنان و کودکان، هموطنان خود، حمایت کرد و به معنای واقعی کلمه جان خود را برای وطن فدا کرد.
من از طرفی تسلیت می گویم که پسر شما دیگر در بین ما نیست، اما از طرف دیگر به شما تبریک می گویم که چنین پسری را تربیت کرده اید".
رئیس جمهور فدراسیون روسیه با اهدای این جایزه گفت: "پسر شما واقعاً یک قهرمان واقعی است".
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: شرایط نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌های مردمی دونباس از روسیه در خواست کمک کردند. رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه تمام مسئولیت این خونریزی‌ها بر عهده دولت حاکم بر اوکراین خواهد بود، از ارتش اوکراین خواست تا دستورات جنایتکارانه مقامات اوکراینی را اجرا نکنند، سلاح‌ها را زمین بگذارند وبه خانه های خود بروند.
وزارت دفاع فدراسیون روسیه نیز اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نمی دهند.
آسیب ناپذیری پهپادهای روسی برای ارتش اوکراین معلوم شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.05.2022
آسیب ناپذیری پهپادهای روسی برای ارتش اوکراین معلوم شد
گفتنی است، در 21 فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، فرمان‌هایی را امضا کرد که در آن جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک را که در سال 2014 استقلال خود را از کی‌یف اعلام کرده بودند، به رسمیت شناخت و در 24 فوریه، روسیه عملیات نظامی ویژه را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد.
پوتین خطاب به شهروندان خود گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری" است، زیرا جمهوری‌های دونباس درخواست کمک کرده‌اند. به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود.
عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع پیشرفت نکرد.
مسکو: گزارش آژانس ابزاری برای تأثیرگذاری بر مذاکرات برجام است نه  بر اوضاع ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.05.2022
واکنش روسیه به حمله به محل سکونت خبرنگاران "راسیا سگودنیا" در آلمان
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
در همین حال، نیروهای امنیتی اوکراین در حال استقرار چندین موشک انداز درست در مناطق مسکونی کی یف و سایر شهرهای اوکراین هستند. پوتین آن را یک تاکتیک تروریستی خواند.
عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع به جلو نرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала