قاچاق چوب‌ های قتل عام شده زاگرس با خودرو شخصی +عکس

© Sputnik / Yuriy Kaverهشدار درباره خطر نابودی جنگل های شمال ایران
هشدار درباره خطر نابودی جنگل های شمال ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.05.2022
اشتراک
دور زدن نیروهای حفاظتی و قاچاق چوب با خودروی شخصی در فضای مجازی بحث‌برانگیز شده است.
به گزارش اسپوتنیک، هم راستا با تلاش نیروهای منابع‌ طبیعی و حفاظت بیشتر جنگلبانی برای ممانعت از قاچاق بلوط‌های جوان زاگرس، اکنون مشاهده شده است که قاچاق چوب به وسیله خودروهای شخصی و سواری انجام می‌شود. رانندگان این خودروها بابت جابه‌جایی شبانه چوب‌ها شبی ۳ میلیون تومان دریافت می‌کنند.
کاربران به این موضوع واکنش نشان می‌دهند و درباره‌ی آن در صفحات اجتماعی بحث می‌کنند. آنها معتقند فقر، نابرابری، بیکاری و تورم افسار گسیخته ناشی از وضعیت فاجعه بار اقتصادی ایران به ویژه در استان‌های زاگرس‌نشین بلای جان منابع طبیعی و بلوط‌های زاگرس شده است که فرصت طلبان و شبکه‌های قاچاق چوب و زغال هم از این وضعیت کمال بهره‌برداری کرده و دیر نباشد که از ایران جز ویرانه و بیابانی نماند.
این کاربران با اشاره به تاثیر جنگل‌ها عنوان می‌کنند که جنگل‌های زاگرس تامین کننده ۴۰ درصد آب شیرین ایرانند و نقش بسیار مهمی در پایداری سرزمین دارند اما جای تاسف و تامل دارد که جنگل‌خورای در ایران روز به روز بیشتر می‌شود و از سوی دیگر برخی از مردم از روی ناچاری با اعضای قاچاق چوب همکاری می‌کنند و یا در چنین کارهای مشابه مشارکت می‌کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала