هنگ جاویدان در سفارت روسیه در آنکارا برگزار شد

© Sputnik / Maksim Blinovهنگ جاویدان در سفارت روسیه در آنکارا برگزار شد
هنگ جاویدان در سفارت روسیه در آنکارا برگزار شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.05.2022
اشتراک
راهپیمایی هنگ جاویدان در خاک سفارت روسیه در آنکارا برگزار شد.
به گزارش اسپوتنیک، راهپیمایی هنگ جاویدان روز یکشنبه در قلمرو سفارت روسیه در آنکارا برگزار شد و بیش از 300 نفر در آن شرکت کردند.
در جریان این اقدام، شرکت کنندگان تاج گلی را بر بنای یادبود سفیر فقید آندری کارلوف گذاشتند. کارلوف در 19 دسامبر 2016 در افتتاحیه نمایشگاه عکس "روسیه از کالینینگراد تا کامچاتکا از نگاه یک مسافر" در آنکارا به ضرب گلوله کشته شد. این حمله توسط افسر پلیس مولود مرت آلتینتاش انجام شد که توسط نیروهای امنیتی منهدم شد.
الکسی یرخوف سفیر روسیه در ترکیه در سخنرانی خود در این مراسم گفت که "نازی ها هنوز سر خود را بالا می گیرند." "ما با شما هستیم، همه کسانی که اینجا جمع شده اند، ما مردمی برای آنها نیستیم." ما باید به یاد کسانی باشیم که زندگی خود را مدیون آنها هستیم. آنها که دیروز پیروز شدند تا ما امروز برنده شویم. سفیر گفت که شادی حاصل شد.
پس از یک دقیقه سکوت به یاد کشته شدگان جنگ بزرگ میهنی اعلام شد.
"هنگ جاویدان" یک اقدام سراسری است که در روسیه و تعدادی از کشورهای دور و نزدیک خارج از کشور به منظور جاوداندن یاد شرکت کنندگان و قربانیان جنگ بزرگ میهنی برگزار می شود. اولین بار در 9 می 2012 در تومسک به ابتکار خبرنگاران محلی برگزار شد و در سال 2013 به سراسر کشور تبدیل شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала