بررسی مسائل اقتصادی در نشست غیر علنی مجلس ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / مجلس شورای اسلامی ایران
مجلس شورای اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.05.2022
اشتراک
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص نشست غیر علنی صبح روز یکشنبه با حضور وزیر اقتصاد و جهاد کشاورزی توضیح داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان داشت: موضوع این نشست با توجه به آزادسازی قیمت آرد صنعتی از سوی دولت، به این مسئله اختصاص پیدا کرد و نمایندگان سوالاتی را از وزرای جهاد کشاورزی و اقتصاد که در جلسه حضور داشتند، مطرح کردند.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه سوالات نمایندگان از آقایان خاندوزی و ساداتی‌نژاد به طول انجامید، مقرر شد که جلسه به شکل علنی ادامه پیدا کند.
عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: دلایلی که دولت برای آزادسازی نرخ آرد صنعتی عنوان می‌کند شامل افزایش قیمت جهانی کالاهای اساسی، خشکسالی‌، جنگ روسیه و اوکراین و به تبع آن مشکلات در تامین و واردات کالاهای اساسی است، به طوری که در شرایطی که نیاز کشور 12 میلیون تن گندم است در حال حاضر 4 میلیون تن گندم بیشتر خریداری نشده است.
سلیمی تاکید کرد: بحث قاچاق نیز مسئله دیگری بود که از سوی وزرای دولت مورد تاکید قرار گرفت و عنوان شد که یک کیسه آردی که با قیمت یارانه‌ای حدود 38 هزار تومان است، لب مرزها با قیمت 900 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.
وی بیان داشت: نمایندگان مجلس تاکید کردند که دولت باید پیش از اجرای تصمیمات اقتصادی با مردم صحبت کند. همچنین نمایندگان معتقد هستند که قانون مصوب مجلس مبنی بر این که یا ارز 4200 تومانی حفظ شود یا اینکه برای جبران حذف این ارز قیمت کالاهای اساسی نباید از قیمت شهریور 1400 افزایش پیدا نکند، کاملا روشن و شفاف به دولت بیان شد است.
سلیمی گفت:‌ همچنین مسئله دیگری که مورد تاکید نمایندگان قرار گرفت این بود که دولت باید به شکل واضح اعلام کند که فرمانده میدان از میان رئیس‌جمهور، معاون اول و وزرای اقتصاد یا جهاد کشاورزی چه کسی است؟
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала