ترامپ رهبران آمریکا را به دلیل برخورد آنها به اوضاع پیرامون اوکراین سرزنش کرد

© REUTERS / Eduardo Munoz ترامپ
 ترامپ  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.05.2022
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده نگران است که "میلیون‌ها نفر جان خود را از دست بدهند" زیرا رهبران کنونی آمریکا نمی‌دانند در وضعیت اطراف اوکراین چه می‌کنند.
به گزارش اسپوتنیک، او در سخنرانی در یک تجمع در پنسیلوانیا، دوره کنونی را "خطرناک ترین زمان در تاریخ کشور ما به دلیل قدرت باورنکردنی سلاح های معاصر" خواند.
ترامپ در مراسمی که توسط شبکه تلویزیونی C-SPAN پخش شد، گفت: "آنها نمی دانند چگونه با ولادیمیر پوتین تعامل کنند. آنها در زمان نامناسب چیزهای اشتباهی می گویند. آنها هیچ چیز در مورد روانشناسی نمی دانند، در مورد اینکه برای پایان دادن به جنون فعلی چه باید کرد. ممکن است میلیون ها نفر بمیرند. زیرا ما نمی‌دانیم داریم چه کار می‌کنیم".
رئیس‌جمهور سابق آمریکا دوباره خاطرنشان کرد که درگیری در اوکراین تحت رهبری او اتفاق نمی‌افتاد و گفت که نباید اجازه داد آنچه در آنجا اتفاق می‌افتد ادامه یابد.
روسیه 24 فوریه عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف آن را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف در معرض نسل کشی قرار گرفته اند." به گفته وی، برای این منظور، غیرنظامی کردن و نازی زدایی اوکراین برنامه ریزی شده است.
به گفته وزارت دفاع روسیه ، از 25 مارس، نیروهای مسلح اجرای وظایف اصلی مرحله اول عملیات خود را به پایان رسانده و پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش دادند. وزارت دفاع روسیه هدف اصلی عملیات ویژه را آزادسازی منطقه دونباس اعلام کرده است .
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала