آیا برای خرید نان در ایران باید حساب باز کرد؟

© Photo / IRNAدلیل گران شدن نان در پایتخت ایران + نرخ های جدید
دلیل گران شدن نان در پایتخت ایران + نرخ های جدید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.05.2022
اشتراک
کارشناس: زیرساخت جدید اینگونه طراحی شده که هنگامی که خرید به حالت عادی انجام ‌شود، هیچ تفاوتی در نحوه پرداخت حاصل نمی‌شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با اعلام اینکه نیازی به کارت جدید و افتتاح حساب مجدد برای خرید یارانه‌ای نان نیست، اظهار داشت که در صورتی که فرد مشمول یارانه باشد، بخشی از هزینه از حساب فعلی شخص و بخش دیگر از حساب یارانه‌ای که برای این کار اختصاص داده شده، کسر می‌شود.
وی در ادامه افزود: "با توجه به اینکه در خصوص اختصاص یارانه در نقطه خرید به مردم نیازمندی مطرح شده است با همکاری وزارتخانه‌های ذی‌ربط، سازمان برنامه و بودجه و سازمان هدفمندی یارانه‌ها زیرساختی را طراحی کردیم.
این زیرساخت اینگونه طراحی شده که هنگامی که خرید به حالت عادی انجام ‌شود، هیچ تفاوتی در نحوه پرداخت حاصل نمی‌شود، اما اگر آن خرید متعلق به کالاهای اساسی مشمول یارانه باشد، تراکنش در مرکز وارد سوییچی می‌شود و این کنترل بر روی پرداخت انجام می‌شود که آیا خرید مذکور متعلق به شخصی است که یارانه دارد یا خیر. در صورتی که فرد مشمول یارانه باشد، بخشی از هزینه از حساب فعلی شخص و بخش دیگر از حساب یارانه‌ای که برای این کار اختصاص داده شده است؛ کسر می‌شود.
علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.05.2022
سخنگوی دولت ایران : قیمت نان برای مردم به هیچ وجه تا پایان سال تغییر نمی‌کند
در حال حاضر یک هزار و ۵۰۰ دستگاه پذیرنده (POS) در نانوایی‌های استان زنجان برای اجرای این طرح وجود دارد، گفت: البته این مسیر برای کل نانوایی های کشور که تعداد آنها حدود ۸۰ هزار هستند، اجرایی می شود.
در این خصوص نیازی به صدور کارت جدید و افتتاح حساب بانکی جدید نیست و خرید با کارت‌ بانکی فعلی افراد صورت می‌گیرد و هر شخص با تمام کارت بانکی که دارد می تواند نسبت به این امر اقدام کند.
زیرساخت شبکه بانکی از آمادگی کافی برای اجرای طرح یاد شده برخوردار است. زیرساخت موجود کافی است، اما باتوجه به اینکه سیاست های مربوط به کالاهای مختلف و یارانه‌ای که تخصیص داده می‌شود، ممکن است براساس اجرای آزمایشی دستخوش تغییراتی شود، طبیعتاً این تغییرات باید بر روی شبکه اعمال شود، اما زیرساخت آماده است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала