هیل: غرب با تحریم‌ علیه روسیه در دام افتاده است

© AP Photo / Luca BrunoРаботник меняет цены на топливо на табло на заправочной станции в Милане
Работник меняет цены на топливо на табло на заправочной станции в Милане - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.05.2022
اشتراک
نشریهٔ هیل در گزارشی می‌نویسد که تحریم‌های علیه روسیه به تله‌ای برای غرب تبدیل شده است.
به گزارش اسپوتنیک، برهما چلانی، تحلیلگر سیاسی و ستون نویس نشریه هیل می‌نویسد که تحریم‌ها علیه روسیه "سلاحی دولبه" است که آسیب جدی به خود غرب وارد می‌کند.
نویسنده در ابتدای این مقاله می‌نویسد که تحریم‌های غرب علیه مسکو با سلاح‌های اقتصادی کشتار جمعی که برای نابودی اقتصاد روسیه طراحی شده‌اند مقایسه شده‌اند، اما این اقدامات شمشیر دولبه هستند. وی افزود: کشورهایی که این تحریم‌ها را اعمال کرده‌اند نیز از این محدودیت‌ها متضرر شده‌اند.
چلانی تصریح می‌کند: غرب در واقع در دام افتاده است؛ تحریم‌ها و تعمیق درگیری اوکراین به افزایش قیمت جهانی مواد خام و انرژی کمک می‌کند و در نتیجه منجر به افزایش درآمد مسکو، حتی با وجود کاهش صادرات انرژی این کشور می‌شود.
وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.05.2022
اعتراض روسیه به انگلیس در رابطه با بسته جدید تحریم ها
علاوه بر این، آمریکا و متحدانش با تورم فزاینده و در نتیجه مشکلات سیاسی مواجه شدند. در عین حال، روبل پس از اقدامات حمایتی دولت دوباره افزایش یافت، در حالی که، برای مثال، ین ژاپن در برابر دلار به پایین‌ترین سطح ۲۰ سال اخیر سقوط کرد.
مشکل دیگر، اختلال در زنجیره تامین است که سود شرکت‌های غربی را تهدید می‌کند و همچنین نرخ‌های بهره بالاتری که به منظور مهار تورم هستند اما در واقع شرایط را برای مصرف‌کنندگان بدتر می‌کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала