گزارش و تحلیل

اوکراین و درس عبرت اسرائیل برای کل جهان

© Photo / Twitter / Pražský hrad - Kancelář prezidenta republikyاوکراین و درس عبرت اسرائیل برای کل جهان
اوکراین و درس عبرت اسرائیل برای کل جهان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.05.2022
اشتراک
به صورت تاریخی اولین پایتخت جهان که استقلال اسرائیل را به رسمیت شناخت مسکو بود.
به گزارش اسپوتنیک، حدود یک سوم شهروندان اسرائیل هم روس تبار می باشند.
گو اینکه بسیاری رسانه ها معمولا درباره نفوذ یهودی ها در آمریکا مدام صحبت می کنند اما نفوذ یهودی ها در روسیه کمتر از نفوذ آنها در آمریکا و غرب نیست وطی چند دهه گذشته اسراییلی ها ویهودی ها هیچ مشکلی در روسیه نداشتند وحتی در شرایطی بهتر از شرایطی که برای یهودی ها و اسراییلی ها در کشورهای غربی فراهم است زندگی کردند و می کنند.
بر کسی پوشیده نیست، علیرغم همه اعتراض هایی که متحدین روسیه در سوریه به مسکو در مورد رابطه با اسراییل و خودداری روسها از برخورد با حملات اسراییلی ها به سوریه وتامین آسمان این کشور داشتند، ولی همیشه روسیه تلاش کرد با اسراییل به عنوان کشوری دوست رفتار کند و همیشه به متحدین خود در سوریه می گفت که حضور نیروهای روسی در سوریه برای کمک به متحد خود جهت مقابله با تروریست ها است ونه رویارویی با اسرائیل.
به هر حال اگر مقدار محبتی که روسیه به اسرائیلی ها و یهودی ها داشته را بخواهیم با جمع محبت های کل کشورهای غربی مقایسه کنیم، اگر محبت روس ها بیشتر نبود کمتر نیست.
اما مشاهده می کنیم سر به زنگاه و وقتی که موجودیت ملت روسیه مورد تهدید نئونازی ها است و روسها در شرق اروپا با نسل کشی سازمان یافته مواجه هستند، اسرائیلی ها با همراه شدن با نئونازی های اوکراینی ها محبت های حکومت و مردم روسیه را به آنها پس می دهند.
هک شدن وب سایت شبکه تلویزیونی ماهواره ای کان اسرائیل + عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.05.2022
هک شدن وب سایت شبکه تلویزیونی ماهواره ای کان اسرائیل + عکس
تا همین چند صباح پیش که اسرائیل مدعی اول مبارزه با نازی ها بود، چه شد که امروزه می بینیم که اسرائیلی ها کنار زلنسکی حامی نئونازی ها شده اند.
اینکه یک یا دو نیروی خودسر اسرائیلی بروند در اوکراین با نئونازی ها بر علیه نیروهای روسیه همراه شوند ممکن است به عنوان یک رفتار خودسر تلقی گردد اما اینکه به یکباره چندین گردان از نیروهای ویژه اسرائیلی با نئونازی ها همراه شوند و بر علیه ارتش روسیه وارد جنگ شوند نمی تواند یک رفتار و یا تصمیم خودسر تلقی گردد و قطعا پشت پرده این همراهی یک تصمیم سیاسی از طرف مقامات عالیرتبه وجود داشته مخصوصا که بحث ارسال تسلیحات اسرائیلی برای اوکراین مخصوصا موشک های ضد ناو و تانک و هواپیما و حتی هواپیماهای بدون سرنشین و ... امروزه در برخی رسانه ها مطرح شده.
حضور این گردان ها ممکن است که عملیات ویژه روسیه در اوکراین را مقداری معطل کند اما قطعا ارتش روسیه به خوبی بلد است چگونه با دشمنان خود تعامل کند و آنها را نابود کند و به قول معروف دیر یا زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد.
نکته مهم در این ماجرا این است که این جریان می تواند درس عبرتی باشد برای دیگر کشورها که چشم بسته سنگ اسرائیل را به سینه می زنند ودرباره شرایط واتفاقاتی که برای ملت های منطقه خاورمیانه و مردم فلسطین رخ می دهد چشم پوشی می کنند، تا متوجه باشند ممکن است در آینده سر به زنگاه همین اتفاق برای آنها هم رخ دهد واینگونه نیست که تصور کنند چون از اسرائیل حمایت می کنند از گزند اسرائیلی ها در امان خواهند بود.
بد نیست مردم اروپا و دیگر کشورهای غربی به اهداف صهیونیسم دقت بیشتری داشته باشند و یکبار هم که شده با دقت آن را مطالعه کنند تا متوجه شوند بر اساس این اهداف اسرائیلی ها فقط به دنبال رسیدن به نیل تا فرات نیستند بلکه به دنبال اربابی بر کل جهان هستند، وطبیعتا برای اینکه ارباب جهان باشند باید بقیه آنقدر نابود و ذلیل شوند تا همه برده ارباب ها باشند، این ذلت و نابودی هم از طریق جنگ میان ملت ها به وجود می آید.
چند دهه است به دلیل اینکه منافع اسرائیل اقتضا می کند مشاهده می کنیم که کل منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا به آتش کشیده شده، سرزمین هایی که روزی جزو آباد ترین سرزمین های جهان به حساب می آمدند به آتش کشیده شدند، مردمانی که برای چندین هزار سال با همدیگر به صورت مسالمت آمیز زندگی می کردند به جان هم افتاده اند و همدیگر را می کشند و به مقدسات یکدیگر توهین می کنند.
اگر کشورهای دیگر تصور می کنند که ماجرا فقط محدود به منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا خواهد بود کاملا در اشتباه هستند.
اسرائیلیها هنوز جشن هایی مانند جشن پوریم که همانا کشتار ایرانیان است را بعد از چند هزار سال سالانه احیا می کنند تا کینه دیرینه خود به ملت ایران را زنده نگه دارند و همین مساله نشان می دهد که آنها چند هزار سال منتظر مانده اند تا از ملت ایران و ملت های منطقه انتقام بگیرند.
ساکی: درباره برجام با اسرائیل مشورت می کنیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2022
ساکی: درباره برجام با اسرائیل مشورت می کنیم
این در حالی است که به صورت تاریخی تنها جایی که همیشه برای یهودی ها مکانی امن به حساب می آمده ایران بوده، و همیشه نیاکان آنها به فرزندانشان توصیه می کردند هر وقت در مضیقه بودند وهیچ جا امنیت نداشتند به ایران پناه ببرند.
فلسطینی ها هم که جای خود دارند.
زمانی که در اروپا یهودی ها قتل عام می شدند فلسطینی ها درب خانه های خود را برای آنها باز کردند وهرچه داشتند با آنها تقسیم کردند چون انسانیت خود را مقدم بر دین و مذهب و قومیت و ... دانستند، امروزه هم می بینیم که اسرائیلی ها با فلسطینی ها چه کار می کنند.
آیا تصور می کنید که اسرائیلی ها تحقیر تاریخی و رفتار های خصومت وار اروپایی ها با یهودی ها را فراموش خواهند کرد؟
اگر چنین تصور می کنید سخت در اشتباه می باشید.
قطعا آنها دیر یا زود به سمت انتقام از نوادگان اروپایی هایی که قرن ها آنها را تحقیر کرده اند خواهند رفت.
ادامه همراهی این کشورها با سیاست های زلنسکی و تسلیح نئونازی های اوکراینی عملا در آینده موجب آن خواهد شد که کل اروپا به افغانستان و لیبی آتی تبدیل شود.
فراموش نکنید زمانی مردم خاورمیانه هم تصور نمی کردند افغانستان و بعد لیبی و سوریه و ... ممکن است موجب نابودی کل خاورمیانه وشمال آفریقا شود.
به سران کشورهای غربی پیشنهاد می کنم که این مقاله را جایی نگه دارند و چند سال دیگر دوباره آن را مطالعه کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала