نخست وزیر مجارستان ایده تحریم منابع انرژی روسیه را با بمب اتم مقایسه کرد

© AFP 2023 / Thierry CharlierПремьер-министр Венгрии Виктор Орбан во время выступления в Брюсселе
Премьер-министр Венгрии Виктор Орбан во время выступления в Брюсселе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.05.2022
اشتراک
نخست وزیر مجارستان اعلام کرد که تحریم منابع انرژی روسیه توسط اتحادیه اروپا برای ما همچون بمب اتم است.
به گزارش اسپوتنیک، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان گفت: پیشنهاد تحریم منابع انرژی روسیه توسط اتحادیه اروپا برای مجارستان همچون بمب اتم است.
نخست وزیر مجارستان افزود: رئیس کمیسیون اروپا این واقعیت را نادیده می گیرد که کشورهای اتحادیه اروپا در شرایط کاملاً متفاوتی هستند و پیشنهادی ارائه می دهد که پارامترهای فردی کشورها را نادیده می گیرد. ما نمی توانیم این را بپذیریم، زیرا برای مجارستان برابر با بمب اتم است.
وی در خصوص برنامه‌های اتحادیه اروپا برای حذف تدریجی نفت روسیه، گفت: این کشور به پنج سال زمان نیاز دارد تا خود را به سوی دیگر منابع سوق دهد.
اوربان گفت: ما حداقل به پنج سال و همچنین پول نیاز داریم تا بتوانیم کارخانه ها را سازماندهی و بازسازی کنیم، بنابراین پیشنهاد کمیسیون اروپا را برای بازنگری برگرداندیم.
عواقب تحریم ها علیه  روسیه برای اروپا اعلام  شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.05.2022
عواقب تحریم ها علیه روسیه برای اروپا اعلام شد
اوربان خاطرنشان کرد که مجارستان علاقه مند به گفتگوی سازنده است. وی افزود: اگر ما این پیشنهاد را پس نمی‌دادیم، کاهش هزینه‌های آب و برق (برنامه اجتماعی در مجارستان) روز دوشنبه به پایان می‌رسید.
پیش از این اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا گفت به عنوان بخشی از بسته ششم تحریم‌های آتی علیه روسیه، این کمیسیون ممنوعیت مرحله‌ای بر واردات نفت روسیه به اتحادیه اروپا را پیشنهاد خواهد کرد. به گفته وی، امتناع به تدریج و تا پایان سال 2022 خواهد بود.
اریک مامر، سخنگوی اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد: پیشنهاد تحریم نفتی روسیه به این واقعیت توجه دارد که برخی از کشورهای اتحادیه اروپا به دلایلی بیشتر به منابع انرژی روسیه وابسته هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала