آیا آمریکا در حادثه رخ داده برای رزمناو روسی در دریای سیاه نقش داشته است؟

© Photo / Ministry of defence of the Russian Federationرزمناو نیروی دریایی روسیه "مسکوا"
رزمناو نیروی دریایی روسیه مسکوا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.05.2022
اشتراک
شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان به نقل از منابع خود اعلام کرد ایالات متحده اطلاعاتی را در اختیار اوکراین قرار داده که ظاهراً به کی‌یف اجازه داده است تا به رزمناو نیروی دریایی روسیه "مسکوا" حمله کند.
به گزارش اسپوتنیک، این منابع می گویند ارتش اوکراین داده های اطلاعاتی از آمریکایی ها در مورد محل استقرار رزمناو نیروی دریایی روسیه "مسکوا" دریافت کرده است. در همین حال، در این خبر خاطرنشان می شود که معلوم نیست آیا ایالات متحده می دانسته است که اوکراین به این رزمناو حمله خواهد کرد یا خیر. به گفته منابع سی ان ان، واشنگتن در این تصمیم دخالتی نداشته است.
در این میان جان کربی، سخنگوی پنتاگون، گزارش‌های رسانه‌ها را تایید نکرد مبنی بر اینکه سازمان اطلاعات آمریکا به ارتش اوکراین داده هایی درباره مختصات رزمناو روسی مسکوا واگذار کرده ، که پس از آن مورد حمله قرار گرفت.
به نوشته نیویورک تایمز کربی گفت: اوکراینی ها دارای توانمندی های اطلاعاتی برای ردیابی و هدف قرار دادن کشتی های روسی هستند که در این حالت از آنها استفاده شده است.
آمریکا چنان اطلاعاتی را به اوکراین داد که منجر به کشته شدن نظامیان روسیه شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.05.2022
آمریکا چنان اطلاعاتی را به اوکراین داد که منجر به کشته شدن نظامیان روسیه شد
روز 15 آوریل وزارت دفاع فدراسیون روسیه اطلاع داد که هنگام یدکش رزمناو "مسکوا" به بندر مقصد، به دلیل آسیب به بدنه آن بر اثر آتش سوزی قبلی ناشی از انفجار مهمات این شناور واژگون و غرق شد.
به نوشته منابع آزاد، "مسکوا" یک رزمناو حامل موشک های هدایت شونده نیروی دریایی روسیه بود. مسکوا کشتی اصلی کلاس پروژه ۱۱۶۴ آتلانت بود و به نام شهر مسکو نامگذاری شد. از آن به عنوان گل سرسبد ناوگان روسیه در دریای سیاه یاد می‌شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала