پیراهن مارادونا، گران‌ترین لباس ورزشی در تاریخ به فروش رفت +عکس

© Flickrپیکر مارادونا به کاخ ریاست جمهوری آرژانتین رسانده شد + ویدئو
پیکر مارادونا به کاخ ریاست جمهوری آرژانتین رسانده شد + ویدئو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.05.2022
اشتراک
پیراهنی که دیگو مارادونا هنگام به ثمر رساندن گل "دست خدا" بر تن کرد، در حراجی بیش از ۷ میلیون پوند فروخته شد.
به گزارش اسپوتنیک، پیراهن دیگو مارادونا که او در بازی معروف مقابل انگلیس در جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک به تن داشت با قیمتی بیش از ۷ میلیون پوند به فروش رفت؛ این بالاترین قیمتی است که تا به حال برای یک قطعه ورزشی پرداخت شده است.
مارادونا در بازی یک چهارم نهایی در مکزیکو سیتی در ۲۲ ژوئن ۱۹۸۶ دو گل به ثمر رساند، تنها چهار سال پس از جنگ بریتانیا و آرژانتین بر سر جزایر فالکلند. گل اول بزرگ آرژانتینی با ضربه سر اعلام شد اما توپ دور از چشم داور با دست مارادونا وارد دروازه انگلیس شد. او بعد از این دیدار گفت آن دست، دست خدا بود که توپ را وارد دروازه انگلیس کرد.
گل دوم مارادونا نیز بسیار زیبا بود. او در این صحنه تقریباً تمام تیم ملی انگلیسی را دریبل کرد و سپس پیتر شیلتون را نیز پشت سر گذاشت و توانست توپ را وارد دروازه کند. در سال ۲۰۰۲، در نظرسنجی فیفا این گل به عنوان "گل قرن" انتخاب شد.
کاربران بسیاری از این اتفاق با عنوان "ماندگاری در تاریخ" یاد می‌کنند و در این‌باره اتفاق نظر دارند. این کاربران عنوان می‌کنند ای کاش انسان‌ها به گونه‌ای زندگی کنند که جسم و اسم‌شان هردو باهم به زیر خاک نرود اما متاسفانه تعداد اندکی هستند که در طول تاریخ از آنها به نیکی یاد می‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала