دفتر نخست وزیر اسرائیل: پوتین بخاطر سخنان لاوروف عذرخواهی کرد

© Sputnik / Mikhail Metzel / POOL /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.05.2022
اشتراک
دفتر نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل می گوید، ولادیمیر پوتین بخاطر سخنان وزیر خارجه روسیه عذرخواهی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، دفتر نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به خاطر سخنان سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، عذرخواهی کرد، بنت از پوتین برای شفاف سازی نگرش نسبت به مردم یهود و خاطره هولوکاست تشکر کرد.
پیش از این کرملین از گفتگوی تلفنی پوتین و بنت خبر داده بود. به گزارش سرویس مطبوعاتی ریاست جمهوری، پوتین به گرمی روز استقلال را به بنت و مردم اسرائیل تبریک گفت. طرفین علاقه متقابل را برای توسعه روابط دوستانه و حفظ ارتباطات مفید بین رهبری دو کشور ابراز کردند. رئیس جمهور فدراسیون روسیه و نخست وزیر اسرائیل در مورد وضعیت اوکراین از جمله موضوع تخلیه غیرنظامیان از آزوفستال تبادل نظر کردند. در این گفت و گو، طرفین بر اهمیت ویژه روز نهم ماه مه برای مردم دو کشور تاکید کردند و "با دقت از حقیقت تاریخی در مورد وقایع آن سال ها پاسداری کردند و یاد و خاطره همه کشته شدگان از جمله قربانیان هولوکاست را گرامی داشتند. "
آمادگی اسرائیل برای سازماندهی مذاکرات روسیه و اوکراین
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2022
آمادگی اسرائیل برای سازماندهی مذاکرات روسیه و اوکراین
دفتر نخست وزیری دولت اسرائیل در بیانیه ای گفت: "علاوه بر این، آنها (پوتین و بنت) در مورد اظهارات لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفتگو کردند. نخست وزیر عذرخواهی پوتین را به خاطر سخنان لاوروف پذیرفت و از او به دلیل شفاف سازی نگرش رئیس جمهور نسبت به یهودیان و خاطره هولوکاست تشکر کرد."
یکشنبه گذشته، لاوروف گفت که "نازی سازی" در اوکراین وجود دارد، "ستیزه جویان اسیر شده و گردان های آزوف (که پرونده های جنایی علیه مبارزان آنها در فدراسیون روسیه آغاز شده است)، آیدار و سایر واحدها نماد ... و خالکوبی های سواستیکا، گردان های نازی". لاوروف افزود که ولودیمیر زلنسکی "یک استدلال را مطرح می کند: وقتی خود او یهودی است چه نوع نازیسمی می توانند داشته باشند." به گفته وزیر خارجه روسیه که در وب سایت وزارت امور خارجه نقل شده است، "من ممکن است اشتباه کنم، اما هیتلر خون یهودی هم داشت"، "این مطلقاً دلیل نمی شود، مردم خردمند یهود می گویند که سرسخت ترین یهودی ستیزها معمولاً یهودی هستند."
نخست وزیر اسرائیل با اظهار نظر وزیر خارجه روسیه، استفاده از فاجعه هولوکاست را برای اهداف سیاسی غیرقابل قبول اعلام کرد. آناتولی ویکتوروف سفیر روسیه در اسرائیل برای گفت و گوی توضیحی در وزارت خارجه این کشور یهودی احضار شد. یایر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل نیز گفت که از طرف روسیه به خاطر این بیانیه عذرخواهی می‌خواهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала