گزارش و تحلیل

اینقدر همه چیز را به نظام و اسلام ربط ندهید

© Fotolia / Borna Mirahmadianایران
ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.05.2022
اشتراک
برای تعطیلات عید فطر چند روزی به روستای همسرم ابیانه سفر کرده بودیم و خوب امیدوار بودیم مقداری آرامش داشته باشیم اما متاسفانه برخی توریست نماهای وطنی آرامش ساکنین را سلب می کردند و مثلا با سر و صداهای نا هنجار راه انداختن و آواز خواندن وسط کوچه ها به صورت وقت و بی وقت حتی آسایش بسیاری از افراد مسن مریض که در روستا ساکن هستند را سلب کردند.
یا وارد باغات مردم می شوند و محصولات آنها را می دزدند و یا برای تفریح شاخه های درختان میوه را می شکنند و یا وسط باغ های مردم آتش روشن می کردند و به قول خودشان پیک نیک درست کردند یا ...
دیدم یکی از اهالی به یکبار از تعدادی از اینها تقاضا کرد که اگر به عنوان توریست آمده اند به تماشای ده بپردازند و بروند و آسایش مردم را سلب نکنند چرا که برخی افراد مسن مریض در خانه ها ساکن هستند، که به یکباره تعدادی از اینها با حمله به این فرد چون وی چادری بود انواع و اقسام توهین ها را نثار حکومت و نظام و ظاهر وی کردند.
در حالی که این فرد خانم و خانواده اش هیچ پست و مقام دولتی ای ندارند.
همین جریان را چند روز قبل تر در تهران مشاهده کردم که در منطقه اختیاریه یک خانم چادری پارک کرده بود و بعد فرد دیگری جلوی او پارک کرده بود و راه را بسته بود و رفته بود و کلی این بنده خدا را معطل کرده بود، وقتی صاحب ماشین سد معبر کرده آمد و آن خانم که معطل شده بود از وی انتقاد کرد فرد خاطی به جای اینکه از عملکرد اشتباه خود عذرخواهی کند انواع و اقسام توهین ها را نثار این خانم و نظام و حکومت و... کرد.
دو اتفاق نسبتا مشابه که در دو محدوده بسیار دور از هم در ایران رخ داده.
قطعا هم بسیاری از خوانندگان این روزها اتفاقات مشابهی را در جاهای مختلف مشاهده کرده اند.
این مساله نشان می دهد که رسانه های دشمن تا کجا موفق به نفوذ شده اند و تا چه حدی موفق شده اند فرهنگ اجتماعی جامعه ما را تخریب کرده اند.
شما در هر جای دنیا باشید آزادی تان محدود به سلب آزادی دیگران می باشد.
در هیچ جای دنیا شما نمی توانید به بهانه آزادی داشتن با ایجاد سر و صدا و سلب آسایش مردم در خیابان ها تردد کنید، قطعا پلیس شما را بازداشت می کند و با شما برخورد می کنند و شما را جریمه سنگین می کنند.
یا اینکه بروید مثلا سد معبر کنید.
حتی در برخی کشورها ایجاد مزاحمت برای دیگران در حدی غیر قانونی است که شما مثلا بعد از ساعت 10 شب حتی در دستشویی خانه های آپارتمانی حق آب باز کردن ندارید تا مبادا صدای آب موجب اذیت کردن آرامش همسایگان شود.
یا ...
مشکل از آنجا نشأت می گیرد که بسیاری از مدیران و صاحب منصبان مدام در تصمیم گیری های خود برای شیرین کردن خودشان تصمیمات را به مصلحت نظام و یا اسلام مرتبط کنند وخود را جدا از جامعه و مردم می دانند در حالی که بسیاری از مسایل هیچ ربطی به نظام و یا اسلام ندارد و قوانین و مقرراتی است که در همه جای دنیا مرسوم است.
شاید بسیار دیر هم شده باشد که بگوییم جنگ رسانه ای و فرهنگی دشمن بر علیه نظام و اسلام تا چه حتی و تا چه جاهایی در مملکت نفوذ کرده و تاثیر گذاشته و آنها چه قدر توانسته اند فرهنگ اجتماعی جامعه ما را نابود کنند و فرهنگ اجتماعی ما را به کجاها برسانند، ولی باید توجه داشت ادامه این روند می تواند کار را به از هم گسیختگی جامعه و تبدیل جامعه به جامعه جنگل کند و اگر فکری به حال این ماجرا نشود قطعا ما را عملا وارد شرایط زندگی در جنگلی می کنند که هیچ کس به قوانین و مقررات احترام نمی گذارد و همین یعنی فروپاشی جامعه مدنی ما.
امروزه مملکت بیش از هرچیز به ثبات اجتماعی و فرهنگی در کنار ثبات اقتصادی و سیاسی و امنیتی نیاز دارد و چون دشمن نتوانسته از بیرون به ما آسیب بزند تلاش دارد از درون به ما آسیب بزند.
دشمن درس خود را خوب خوانده و به خوبی می داند که نقطه ارتکاز و قدرت ایران وابسته به وحدت مردم و فرهنگ و تمدن آنها است و به همین دلیل هم این فرهنگ و تمدن را هدف قرار داده اند و تلاش دارند با عادی سازی ناهنجاری های اجتماعی که در هیچ جای دنیا مورد قبول نیست، میان مردم ایران تفرقه بیاندازند و آنها را به جان هم بیاندازند و جامعه مدنی ایرانی را نابود کنند تا زمینه نابودی کل ایران برایشان فراهم شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала