مسکو: دوره فشار بر کره شمالی با اعمال تحریم ها سپری شده است

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه
وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.05.2022
اشتراک
پتر ایلیچف، مدیر بخش سازمان های بین المللی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد دوره فشار بر کره شمالی با اعمال تحریم ها سپری شده و ایالات متحده آمریکا و کشورهای غربی باید با پیونگ یانگ سازش کرده و به سوی کره شمالی گام بردارند.
به گزارش اسپوتنیک، ایلیچف گفت: "بعد از پرتاب موشک بالستیک قاره پیما، آمریکایی ها تلاش کردند قطعنامه جدیدی را صادر کنند. ما و چین به صراحت گفتیم که اکنون دوره فشار با اعمال تحریم ها سپری شده. بیایید گام هایی به سوی همدیگر برداریم."
این دیپلمات روس توجه خود را به این واقعیت جلب کرد که کره شمالی متهم است که دائماً تسلیحات خود را بهبود می بخشد، اما ببینید از سال 2018 هیچ آزمایش هسته ای یا موشکی انجام نشده است. اما "جهان چگونه پاسخ داد؟ هیچ پاسخی.
ساعت 12.10 (7.40 امروزبه وقتتهران )، رئیس ستاد مشترک کره جنوبی گزارش داد که کره شمالی یک پرتابه ناشناس را به سمت دریای ژاپن پرتاب کرد. این احتمال وجود دارد که این یک موشک بالستیک قاره پیما باشد. این چهاردهمین آزمایش تسلیحات کره شمالی در سال 2022 است. سرویس امنیت دریایی ژاپن می گوید یک موشک بالستیک که ظاهراً توسط کره شمالی شلیک شده ، سقوط کرده است. تا این لحظه هیچ خسارتی برای ژاپن مشاهده نشده است. ژاپن از طریق کانال های دیپلماتیک در پکن به کره شمالی اعتراض کرد.
کره شمالی موشکی به سمت دریای ژاپن شلیک کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.05.2022
کره شمالی موشکی به سمت دریای ژاپن شلیک کرد
آخرین بار در ماه آوریل، کره شمالی یک سیستم تسلیحاتی هدایت شونده تاکتیکی جدید را آزمایش کرد که برای افزایش کارایی تسلیحات هسته ای تاکتیکی پیونگ یانگ طراحی شده بود.
در 24 مارس، پرتاب آزمایشی موشک بالستیک قاره پیما هواسئونگ ـ 17 (Hwaseong-17) انجام شد. وزارت دفاع ژاپن معتقد است که برد این موشک در مسیر پروازمتعارف، می تواند 15000 کیلومتر باشد که برای پوشش دادن کل خاک ایالات متحده کافی است. ارتش ژاپن تخمین زده است که این موشک به مدت 71 دقیقه در هوا بوده و مسافت 1100 کیلومتری را طی کرده و به حداکثر ارتفاع پروازی بیش از 6000 کیلومتر رسیده است که به طور قابل توجهی از عملکرد موشک هواسئونگ ـ 15 ، آزمایش شده در سال 2017 فراتر رفته است. زمان پرواز و ارتفاع به دست آمده بالاترین میزان برای موشک های کره شمالی بوده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала