سه کشور اتحادیه اروپا با ممنوعیت حمل و نقل نفت روسیه مخالفت کردند

© AP Photo / Mark J. Terrillسه کشور اتحادیه اروپا با ممنوعیت حمل و نقل نفت روسیه مخالفت کردند
سه کشور اتحادیه اروپا با ممنوعیت حمل و نقل نفت روسیه مخالفت کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.05.2022
اشتراک
خبرگزاری بلومبرگ به نقل از دو دیپلمات گزارش داد یونان، مالت و قبرس امکان اعمال ممنوعیت حمل و نقل نفت روسیه به کشورهای ثالث را زیر سوال برده اند.
به گزارش اسپوتنیک، طوری که بلومبرگ می نویسد این کشورها نگران هستند که چنین تصمیمی تنها به رقبای اتحادیه اروپا کمک کند.
همچنین رویترز به نقل از منابع خود اعلام کرده ، امروز نمایندگان دائم کشورهای عضو اتحادیه اروپا نتوانستند بر سر تحریم نفتی روسیه به توافق برسند.
پیش از این، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا گفته بود که بسته ششم تحریم های اتحادیه اروپا شامل ممنوعیت تدریجی عرضه نفت روسیه است. در عین حال، برخی از کشورها برای خود استثناهایی را می طلبند – احتمال می رود مجارستان و اسلواکی 20 ماه مهلت برای امتناع از واردات نفت دریافت کنند. جمهوری چک و بلغارستان نیز درخواست واگذاری تسهیلات را مطرح می کنند. تصویب تحریم ها مستلزم وحدت نظر همه اعضای اتحادیه اروپا هنگام رای گیری است.
رسانه: هند به دنبال کشتی برای انتقال نفت روسیه است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2022
رسانه: هند به دنبال کشتی برای انتقال نفت روسیه است
24 فوریه، روسیه عملیات نظامی خود را برای غیرمیلیتاریزه کردن و نازی زدایی اوکراین آغاز کرد. در پاسخ، کشورهای غربی تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعلام کردند که عمدتاً در بخش بانکی و عرضه محصولات با فناوری پیشرفته بود. برخی از برندها اعلام کرده اند که فعالیت خود را در روسیه متوقف می کنند.
کرملین این اقدامات را یک جنگ اقتصادی بی سابقه نامید اما مقامات روسیه بر آمادگی خود برای روبرو شدن چنین تحولی تاکید کرده و اطمینان دادند که به اجرای تعهدات اجتماعی خود ادامه خواهند داد. روسیه نیز به نوبه خود چندین اقدام تلافی جویانه اقتصادی علیه غرب انجام داده است.
تحریم‌ها برای خود آمریکا و اروپا، به مشکلات اقتصادی تبدیل شده و باعث افزایش جدی قیمت سوخت و مواد غذایی شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала